9. september 2012 - De tre siste banestevnene

Banesesongens tre siste stevner ble absolutt ikke den avlsutningen jeg hadde håpet på. Dette er litt av grunnen til at jeg ikke har skrevet noe på bloggen før nå. Det har også vært nok av andre ting å fylle hverdagen med. 

Jeg var skikkelig skikkelig skikkelig forbanna etter siste stevnet var skutt på Sarpsborg-banen. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg nå plutselig skulle flytte treffpunktet på kne i tillegg til at det heller ikke var noen samling. På tross av at jeg følte jeg hadde jobbet veldig bra. Ståendestillingen nådde sitt "høydepunkt" på Råde.. men heldigvis, rett før grunnlaget fant jeg ut at jeg plutselig hadde begynte å stå med mesteparten av kroppsveken bakpå høyrebeinet. Tjohei - hvorfor hadde jeg begynt med det? En teori jeg har kommet frem til er at jeg ofte får vondt på hofta pga sømmen etter quick-fix innsyingen av buksa.. så litt etter litt har jeg lagt mindre av vekten på hofta..

Som sagt var det ikke mye som stemte denne dagen, og jeg velger derfor heller å gjøre med ferdig med banesesongen ved å poste skytelappene - så kan jeg avslutte dette kapittelet ved å se fremover til det jeg virkelig venter på: innendørssesongen!

Fine samlinger, men litt skjev og stang ut. Men en grei start.
 
Ganske bra skyting - bortsett fra ståendeserien hvor jeg
"plutselig" skulle ha vekten veldig bakpå høyrebeinet!


Ståendeserien var grei nok - kjente åtteren.
Kneserien derimot, skjønte jeg absolutt ingenting av.
Da var det nok skyting utendørs for i år!


Jeg må også legge til at jeg til tross for denne avslutningen har hatt en ganske bra sesong. De helt store poengsummene uteble, (bortsett fra 246 poeng på Torsnes-stevnet). MEN mesterskapsskytingen min har definitivt forbedret seg ti hakk i forhold til de foregående årene. Mental trenings-cden "iMaxFoxus" har vært en utrolig god hjelp, og det tror jeg den defintivt kommer til å være videre!

Matte er ikke mitt favorittfag, men statestikk er jo litt artig. Jeg har rett og slett regnet ut gjennomsnittet i alle skytestillingene for banesesongen:
Liggende: 49,27 poeng

Stå: 46,75 poeng
Kne: 48,27 poeng
Grunnlag: 96,6 poeng
Omgang: 97,8
25-skudd: 240,93 poeng

Det som har vært gjennomgående denne sesongen er at jeg har hatt veldig fine samlinger, men litt mye skjevt. I tillegg har jeg hatt noen få skikkelig dårlige serier som drar ned snittet veldig (som feks. 40 poeng på stående på Viken II ;) - MEN flesteparten av seriene har vært veldig bra! Uansett er det sikkert og visst at det er forbedringspotensiale. Og det skal jeg definitivt jobbe videre med når innendørssesongen begynner for fullt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar