DIY skytterskjerm med strikk!

Får man ikke kjøpt akkurat det man vil ha, så får man lage det selv!

Min fine gamle skytterskjerm er ikke lenger like ren og pen som den en gang var. Så derfor var planen å gå til innkjøp av en ny - helst identisk - på landsskytterstevnet. Fordelen med å handle på LS er det at man kan gå rundt å se og prøve det de forskjellige leverandørene har å tilby. Men i år kunne jeg ikke finne en eneste skytterskjerm med strikk bak. Ja, jeg vet at mange klager over at strikken tøyer seg over tid - men det er så enkelt som å slå en knute etterhvert. Tror min har holdt i sikkert over 10 år nå, så det er ikkeno problem. Men den er som sagt i overkant skitten.

Hvert år kan man se at leverandørene har "hengt seg på" en trend. I år var det mange "NSF-skjermer" ute å gikk - som de så fint kaller det selv: elastisk skytterskjerm i polyurethan. Problemet med denne er at den ikke er spesielt god når det kommer til solskjerming. I tillegg har den klassiske skjermen en klaff på hver side - noe som er genialt hvis man trenger litt ro fra sidemannen ;) Men altså, i år kunne jeg bare finne den klassiske skjermen med borrelås bak. Not a big fan.. synes ikke det føles like bra, og noen har også opplevd å borrelåsen plutselig har blitt så dårlig at den har spretti opp under serien.. Ikkje bra.

Så summasummarum. Jeg vil ha strikk, og hva gjør man da? Jo, man kjøper en stk. vanlig skjerm med borrelås og sort strikk på Panduro.




Så klipper man av en del av "båndet" på skjermen og så syr på strikken i en passende lengde!



Vips så har man en skjerm med strikk - sånn som det skal være!


Dette var dagens husmortips fra meg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar