11. mars 2013 - Akershusserien

I kveld skulle Kisen II skyte siste runde av Akershusserien, 1. divisjon. Jeg merker ekstremt godt at jeg mangler motivasjon for å gå på standplass for tiden. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor, men nå begynner det å demre for meg hva grunnen kan være.. Det har seg nemlig slik at jeg ikke har fått trent noe særlig fysisk den siste tiden, og det kjenner jeg begynner å gå veldig ut over humøret. Jeg er ingen treningsnarkoman, ei heller superfit, men det handler om å opprettholde en viss form for å føle at man har energi. Og det viktigste er at man faktisk føler seg generelt mye bedre kroppslig og mentalt når man får nok fysisk trening :) Så nå skal jeg bare ta meg tiden til det nå fremover!


Venter på tur for å låne børsa til Daniel sånn at jeg kan skyte ;)
Kveldens gjennomføring var veldig variert. Jeg begynte ikke så værst med ti 10ere etter hverandre og det føltes greit. Jeg hadde fått "gangen" i avspenningspunktene (høyreleggen, venstrearmen, hofta..) Så pluselig får jeg hele fire tydelige niere på rad! Det så ikke så ille ut i siktet, men det funket tydeligvis ikke. Forsatte med 50 poeng, for så å skyte to niere til. Ikke kult. Så da lukket jeg øynene godt og begynte å tenke på gjennomføringer - hva skjer? Jeg summerte alle inntrykkene og kom frem til at jeg rett og slett var for feig på avtrekkeren. Jeg var flink til å roe ned, men ikke flink til å tørre og være drit tøff på avtrekkeren! Kroppen og hodet hadde en passiv følelse, det var ikke noe glød i det jeg drev med. Tamt og tafatte saker. SÅ nå var det kun EN ting å gjøre - bli tøff - eller gå av banen! (Det å gå av banen var jo ikke et alternativ siden det var lagskyting - men, you know - sånn satt på spissen;)

Nå var det indre dialogen omtrent slik: ro ned, pust, slipp opp.. (og når det var på plass) Nå er du så j*?$#&g tøff, ruuuund blik, tøff for pokker, TREKK AAAAV! Og det funka. Med en gang var jeg mye mer PÅ i kroppen og bestemt. Og jeg klarte å holde tieren ganske så bra, bortsett fra et par utdragere som kom av at høyreleggen min begynte å bli veldig sliten. 442 poeng ble det til slutt. Selvfølgelig ikke fornøyd med det, men veldig fornøyd med at jeg begynner å skjønne mer av hvorfor det har gått litt treigt den siste tiden. Og ikke minst - andrelaget er i finalen i Akershusserien 2013!



 Nå er det ikke annet å gjøre enn å tøffe seg skikkelig opp - banke seg på brystet og ikke være passiv!! Skulle gjerne hatt etpar treningsøkter før NM for det er her uttaket til finalelagene blir tatt ut (Kisen I og Kisen II). Men første skyting er allerede imorra - og først trodde jeg det var 45-skudden, men det er 30-skudden. Noe som betyr at jeg skal skyte med Saueren igjen. Det skal faktisk bli litt artig å prøve den børsa, men kunne tenkt meg en Scatt-økt før det smeller. Jaja, det blir ikke sånn denne gangen, så da må man bare ta det som det kommer. Jeg tror i hvert fall at jeg skal skrive tre ting på en lapp og legge ved monitoren: slapp av, balanse og TØFFERE ENN F$#N!!! Så får vi se hvordan det går ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar