5. mars 2013 - Trening i Alfhallen

Hva gjør man på sin egen tredveårsdag? Jo, man drar på skytetrening i Alfthallen! Er det Team Kisen-trening, så er det Team Kisen-trening :)

En av mange plakater som hang rundt i lokalene
på arbeidsplassen min i Broadnet.. ;)
Jeg hadde en slags plan om at jeg skulle skyte både 50-meter og luft. Det ble kun 50-meter gitt. Så nå er jeg bittelitt spent på denne NM-skytingen min som skal foregå søndag 17. mars. Siden Kisen MSL er arrangør får jeg ikke mulighet til å trene noe mer i hallen. I dag ble 50-meteren prioritert siden jeg skal skyte med det våpenet både under Akershusserien til mandag og på NM tirsdag. Planen er å kanskje få til en økt med Saueren og Scatten før 30 skudd frigevær lørdag 16. mars. Men luftbørsa får jeg altså ikke tatt i før det gjelder. Ikke det at jeg kunne trent med helt i toppslag på den korte stunden som er igjen, hehe. Jeg får bare ta det som det kommer - og late som om jeg kan dette her ;)

Økten med matchbørsa til Daniel var litt variert. Mye føltes veldig bra. Periodevis har jeg ganske fin flyt og jeg treffer mye i og rundt tieren. Men innimellom rykker det til i kroppen og jeg får ikke til gode avtrekk - jeg styrer for mye fordi jeg ikke tør å la ting bare skje. Det skal så lite til før det smeller, og hvis jeg er litt anspent så blir jeg passiv på avtrekket! Veldig frustrerende at jeg ikke klarer å slippe meg helt løs og bare la avtrekket skje. Det skal jo være en balanse i dette her - avspent men PÅ når det gjelder timing og avtrekk. Og det er dette jeg må øve på. I finne den balansen - være tøff og tørre å trekke av!

Jeg merket spesielt da vi avsluttet treningen med konkurranse med tid at jeg ble stressa og ikke klarte å slappe godt av og ta gode avtrekk. Det gikk litt hit og dit. Men jeg har jo heller aldri vært med på sånn type finale på 50-metersskive, så dette var uansett en fin trening for meg.

Jeg tok kun et monitorbilde fra treningen fordi jeg ville ha full fokus på skytingen.
Men under konkurransetreningen ble det litt ventetid.
De tre første skudda i finalen var veldig bra.. (ISSF, 50-meter stående)
 Når alt dette er sagt og analysert, merket jeg at det var litt ekstra utfordrende å holde fokuset like bra gjennom hele økten på grunn av at det var min bursdag.. Jeg er igrunn veldig glad i å feire bursdag, så tankene fløy fort avgårde. Og etter en lang og veldig flott dag på jobben kjente jeg at jeg var ganske sliten i kroppen og hodet. Men det var fint å få til denne økten uansett. Jeg vet at det er de samme tingene jeg må fortsette å jobbe med - balanse, timing og avtrekk. Og så er det viktig at jeg ikke lar meg stresse av at jeg ikke har skutt så mye med våpenet enda. Våpen er våpen, liksom ;)


Etter treningen (og før de andre gikk for å spille fotball i hallen) var det kakefest for meg og ikke minst for Tommy Johansen som også ble 30! Tommy hadde laget en alldeles nydelig sjokoladekake, helt fra scratch - både kaken og bakemesteren er avbildet over. I mangel av både tid og bakekunnskaper hadde jeg svippa innom butikken og kjøpt cookies ;p Litt forskjell der ja!

Tiden flyr både når man har bursdag og er på skytetrening. Men dagen er jeg veldig fornøyd med, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er mye mer gøy å bli 30 enn å bli 29! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar