4. mars 2013 - Trening i Alfhallen

I kveld ble det nok en trening i Alfthallen. Jeg er nødt til å få til noen gode økter før NM med børsa til Daniel. Jeg fikk stilt inn enda litt mer både her og der, men ikke minst fikk jeg skutt mye! 

Det som er så interessant med å bruke et slikt våpen er at avtrekket ikke på langt nær er like tungt som på Saueren. Dette gjør at du mye bedre kjenner hvordan rekylopptaket er i kroppen. Om man følger rekylen, eller avbryter/styrer skuddet når man trekker av. Dette har jeg aldri kjent før, men matchbørsa ble det litt av en eureka-opplevelse! Nå skjønner jeg enda mer av hvordan det perfekte skuddet er, og jeg merker godt at jeg kontrollerer avtrekkssituasjonen for mye - istedetfor å la det skje. Timingen må selvfølgelig være bra, men når man har trekt av skal ting bare skje. Så det blir min terping fremover - i kombinasjon med arbeidsoppgavene selvfølgelig. Jeg merker at arbeidsoppgavene kommer enda mer til nytte i denne sammenhengen fordi det så tydelig skaper de riktige og samme "forholdene" rundt det å avlevere ett og ett skudd. Det gir bedre flyt og trygghet. Rett og slett.

Skjøt 60 skudd i serie + prøveskudd på 15m NSF.
Justerte en del underveis, men mot slutten var det veldig bra.
Avsluttet økten med 45 skudd 15m NSF. Starta med 299, men ble fryktelig sliten i både rygg og bein mot slutten. Allikevel vet jeg at to av nierne var avtrekksfeil, mens åtteren kom som følge av en liten ryktning i en sliten høyrelegg ;)

Jeg skrev ned noen fokuspunkter i notatboken min - deriblant: NULLPUNKT/balanse - slappe god av i høyreleggen og venstrearmen (disse henger sammen ift sideveis treffpunkt) - i tillegg må jeg være nøye med å kjenne på trykket under føttene/midt på hver gang! - Kjør på med arbeidsoppgavene, når rolig, time avtrekket - følge rekylen hele veien - ikke bryte opp! PS: ikke klikk med børsa, da ryker´n!



 Det var en kjapp gjennomgang av kveldens trening. Imorgen blir det enda en økt i Alfhallen sammen med Team Kisen. I tillegg blir jeg 30 år, så vi får se hvordan stemningen blir utover dagen ;)

PS: se hva som dukket opp i hallen i kveld!!! Min gamle, gode tommestokk - hurra :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar