1. april 2014 - Trening i Alfhallen

På tross av mye som hadde skjedd og mye konkurranseskyting, så tok jeg meg en tur til Alfhallen for å trene denne tirsdagen. Planen var å få hjelp til instilling av luftbørsa, samt trene luft.

Jeg fikk topp hjelp av Sina - hun er rett og slett ekstremt god på luftskyting, så det var veldig interessant å høre hennes anbefalinger og erfaring med denne typen skyting. Nå skal det vel og sies at jeg hadde litt "dårlig tid" på å lære meg å skyte luft. Planen var å skyte innmari godt dagen derpå på klubbmesterskapet. Så jeg "måtte" bli god i en fei!

Jeg gjorde noen justeringer og nærmet meg noe jeg synes føltes bedre. Jeg har hatt en del trøbbel med skulderkontakten den siste tiden - eller - dvs, mangelen på skulderkontakt. I tillegg fikk jeg låne en annen krok av Vebjørn som jeg skal teste ut - en MEC Contact III. I utgangspunktet hadde jeg lyst på den nyeste versjonen, men siden jeg ikke engang har begynt å tippe i lotto og den kroken er dobbelt så dyr, så jeg vil teste denne først..



Skulderkontakten ble noget bedre - det hjelper at den er smalere enn originalen som var med børsa. Dessuten har jeg ikke skutt så mye luft i det siste og teknikken er annerledes for meg fra 22en til luft. Med Saueren må jeg være mye mer "PÅ" og jeg kan time avtrekket det halve sekundet som gjelder. Når jeg skyter med luftbørsa så må det være helt rolig i siktet før, under og etter skuddet er avfyrt - en helt annen teknikk med andre ord. Derfor er det ikke så rart om ting ikke flyter helt på luft akkurat nå siden jeg har jobbet veldig med Saueren den siste tiden. Men flott trening er det uansett!

Kveldens 40-skudd. Sanket ikke mange desimaler, men 392 på heltall som var ok mtp alle justeringene jeg gjorde på forhånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar