31. mars 2014 - Finalen i Akershusserien

Dere som følger meg på instagram vet jo hvordan det gikk i finalen i Akershusserien. Men her kommer en oppdatering lell :)

Jeg var i utgangspunktet ikke tatt direkte ut til finalen i Akershusserien, og helt riktig gjort sådan. Resultatene uteble i konkurransesammenheng på de siste 30-skuddene jeg skjøt, men jeg var 1. reserve til 2.-laget. Jeg hadde egentlig forsonet meg med tanken om at det ikke skulle bli noen finale på meg, og tenkte det var like greit siden det var så mye annet som skjedde på den tiden.

Men så ble det plutselig slik at det var noen som ikke kunne stille opp på laget allikevel og det resulterte i at jeg måtte steppe inn. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle si ja og gikk en del runder med meg selv. Jeg hadde ikke lyst til å skuffe laget hvis jeg skulle ha en dårlig dag, men samtidig kan jeg ikke "rømme" fra alle utfordringen som kommer min vei. Da blir jeg jo aldri god på å takle konkurransesituasjoner. Så etter mye grubling kom jeg til slutt frem til at jeg skulle stille. Og planen var å gjøre det samme som jeg gjorde på de 20 siste skudda på torsdag. For "den som gir seg er en dritt"..

Jeg var ikke overnervøs, men pulsen var som vanlig veldig tilstede. Planen var uansett klar: sjekke nullstillingen på hvert skudd. Ikke stirre unødvendig lenge i siktet - bare puste ned, slappe av og kontrollere at blinken var i nærheten med jevne mellomrom. Deretter skulle jeg gjøre meg klar til å avlevere skuddet - skvise avtrekkeren inn til nullpunktet og ha et bra trykk. Holde halvparten av pusten og se etter "stille" og rundt blink - bang! Copy/paste, copy/paste osv, osv..!

Det var veldig varmt på standplass, noe hodet sa klart og tydelig i fra om. Men jeg hadde en plan og fulgte den nesten helt perfekt. På skudd nummer en trakk jeg av litt for tidlig slik at det ikke var rolig da det smalt og det ble en grov nier ut til høyre. På skudd nummer 25 var jeg rett og slett litt uheldig med timingen, noe som resulterte i en 9.9. Ellers var alle de andre skuddene 10.1 eller bedre! Jeg var så lettet og superfornøyd med 298 poeng under finalen i Akershusserien. I tillegg var jeg førstemann ut av laget og hadde derfor alt å vinne for at resten av gjengen skulle ha et godt utgangspunkt.



Desverre klaffet det ikke helt for resten av Kisen II under finalen, så vi endte på 4. plass. Kisen I tapte 1.-plassen på målstreken mot Nordstrand I som har skutt knallgodt i år. Ikke helt den utellingen vi ønsket med andre ord, men vi gjorde vårt beste og det kommer nye muligheter til neste år igjen. Og for min del fikk jeg bekreftet at "den som gir seg er en dritt"-teknikken min fungerte knallgodt også denne gangen. Neste test blir under klubbmesterskapet til neste uke :)



RESULTATER

1. Nordstrand I
Jenny Vatne: 299
May E. Nodahl: 298
Daniel T. Haig: 297
Helene Farestveit: 297
1191

2. Kisen I
Øyvind Solbrekken Flatla: 299
Simon Kolstad Claussen: 299
Hanne Skarpodde: 296
Sina Oleane Busk: 296
1190

3. Oslo Østre SKL I
Marianne Berger: 300
Jørgen B. Elstad: 298
Jens Kristian Larsen: 297
Nils Thomas Vaaland: 294
1189
4. Kisen II
Maren Kristine Heier Ekker: 298
Jan Tore Aarskog: 293
Jonas Dahl: 293
Lars David Øvrum: 291
1175

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar