22. april 2014 - Trening i Alfhallen

I kveld tok jeg turen ut til Alfhallen for å trene litt luft. Jeg må jo ærlig innrømme at det ikke frister spesielt mye å stå inne i en hall når været er så fantastisk som det er nå for tiden. NM er førstkommende helg, og selv om jeg ikke har de største forhåpningene (mildt sagt) så synes jeg det var godt for kroppen og hodet å få noen skudd med Violeta.

Eier man en formsydd skytterdress så merker man fort om man har kost seg litt for mye i det siste.. Skviiiis - nei, det er fortsatt bedre å ha buksa åpen enn lukket, så nå er det på høy tid å bli litt flinkere med kostholdet igjen. Det har blitt for lite salat og grønnsaker, spesielt nå i påsken. Nå ser jeg frem i mot å spise sunnere og oftere slik at jeg får mer energi og føler meg bedre over hele linja! Den skytterdressen ass - den lyver ikke.. :p

Så til skytingen. Det var som sagt lenge siden sist og det merket jeg. Litt usikker og litt mye bevegelse. Jobbet mye med å samle tankene og arbeidsoppgavene nullstilling, avspenning og "rund blink".. Stillingen var litt så som så og jeg merket at jeg brukte for mye tid på å sikte. Jeg klarte å holde en ok stil på de første 20 skudda, men brukte laaang tid. Men veldig fornøyd med 99 og 100 på disse seriene. Tror det faktisk var min første 100-serie, selv om det var stang inn med hele tre 10.0 - så desimalmessig var det heller magert. Herfra ble det enda mer slitsomt og anstrengt. Mye hit og dit og avtrekket var plutselig supertungt. På 5-6 av skudda klarte jeg ikke å trekke av. Det skal jo så lite til og man må være rolig hele veien, så jeg ville liksom ikke bruke noe kraft eller bevegelse for å trekke av i frykt for at skuddet ville gå ut. Dette er jo selvfølgelig helt tullete, så etter etpar friske ord og risting på hodet var jeg nødt til å kjøre på meg hardere avtrekk. Det hjalp mye. 

Deretter jobbet jeg med å få ned siktetiden og få opp flyten på skytingen. Helt mot slutten kom det en gjeng med niere ut til venstre, men det var fordi jeg endelig slappet av i hodet. Derfor er jeg egentlig mer fornøyd med den siste serien sånn gjennomføringsmessig, for da fant jeg ut hva jeg hadde "glemt" når det gjelder luftskyting. Jeg forholder meg til fire steder jeg skal være avspent i: hofta, venstrearmen, høyre skulder/arm og hodet. Jeg kan kjenne at jeg kjapt og effektivt spenner av disse områdene hvis jeg har fokus på det og da vet jeg at jeg har en god stilling og kan trekke av i det jeg ser rund blink. Ganske så kult igrunn :)


Mer enn dette rakk jeg ikke i går. Som sagt så har jeg ingen forhåpninger angående NM. Jeg har ikke engang godkjent skytterdress, slik at jeg uansett ikke kan kvalifisere meg til en finale. Allikevel har jeg fått en annen ganske så stor utfordring som jeg gru/gleder meg til.. Jeg skal ikke gå inn på akkurat hva det er nå, men det blir en lang helg for å si det sånn! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar