9. desember 2014 - Trening i Alfhallen

Siden jeg endelig har begynt å føle noe av gnisten igjen etter helgens skytebonanza, var det ekstra deilig å kunne trene på 50-meteren igjen. Det har jeg virkelig savnet!

Jeg tok en liten powenap før jeg dro ut i Alfhallen for å ha mer overskudd til skytingen. Planen for kvelden var å fokusere på kneskytingen. Den var ikke noe særlig bra under konkurransene, og derfor ville jeg jobbe mer med det for å se om jeg kunne finne tilbake til roen og tryggheten jeg hadde.

I tillegg var jeg så heldig på lørdagskvelden at pappa byttet ut avtrekket som jeg følte hadde begynt å bli dårligere. Det var stor forskjell, men finjusteringen var ikke gjort - og det er viktig. Da var det utrolig flott at Daniel Sørli var så hjelpsom og snill at han både stilte avtrekkstygden og justerte "etterslepet" denne kvelden! Jeg hadde jo aldri hørt om "etterslep" engang, men skjønte veldig hva han mente da avtrekket var stilt inn. Vet søren ikke hva jeg skulle gjort uten den hjelpen jeg fikk både på lørdag og tirsdagskvelden - gull, gull, gull altså!!

Jeg fokuserte som sagt kun på kne denne kvelden. Jeg skjøt selvfølgelig litt stående også for variasjonens og vedlikeholdets del, men det var som sagt kne som var viktigst. Konklusjonen var at akkurat selve stillingsoppbyggingen - dvs - hvordan jeg plasserer høyrebeinet og venstrebeinet ikke hadde så mye å si ift hvor jeg traff. Det aller viktigste var hele veien nullstillingen! Var jeg ikke i balanse og sentrert, traff jeg heller ikke midten - enkelt og greit.

Nå er jeg også nøye med å sitte godt med vekten rett ned gjennom ryggen, foten og ned i pøllen - men kombinert med nullstillingen var dette nøkkelen til gode serier. Facinerende!

Dette er alle seriene jeg skjøt på kne, 50-meterskive ISSF. Er jeg innenfor nierstreken er det blink på 15-meterskiva. Jeg hadde etpar utdragere, men her gikk skuddet av (avtrekket er lettere enn det jeg har hatt før, men på 1,5 kg). 
 
Jeg er veldig godt fornøyd med treningen, og ønsker å jobbe enda mer med gjennomføringen på kne, samt stående. Derfor blir det høyst sannsynlig en tur i hallen også på torsdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar