2. august 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld fikk jeg tatt noen skudd på 200-meteren til Oslo Østre. Målet var å jobbe skikkelig på kne og fortsette å slappe like godt av som jeg gjorde på gårsdagens Scatt-trening.

Alt i alt var det en veldig bra økt! Det meste stemte veldig bra og selvtilliten bygde seg mer og mer opp utover i treningen. Spesielt avslutningen var bra. Jeg fant nemlig ut enda en ting som kne og stående har til felles: jeg må passe på å ha et skikkelig "tungt" hode på kinnstøtta! Slappe godt av, slippe opp og la hodet skakke naturlig på kinnstøtta. Da forsvant pulsen i børsa nesten fullstendig! De siste tre seriene jeg skjøt var først 5 skudd stående: 50 poeng, 10 skudd kne: 100 poeng og til slutt 10 skudd omgang: 100 med 8 sentrum! Virkelig en selvtillitsboost :)

5 skudd stående (den ene kjente jeg ;)
Skudd 44-45 er de siste fem skudda på kne - 50 med 3 sentrum.

100 med 8 sentrum på omgangen :)
Husker ikke sist jeg var i nærheten av noe slikt!

Dette var som sagt en veldig god trening - ikke bare fordi det gikk så bra, men aller mest fordi jeg gjorde arbeidsoppgavene mine og beholdt fokuset gjennom nesten hele treningen. Jeg må noen ganger passe på at jeg ikke blir for avslappa - jeg må ha PÅ-følelsen for å time skuddet, spesielt på stående. 

Nå ser jeg frem mot tre stevner i Dokka på lørdag. Det skal bli en verdifull trening å få med seg. Målet er å jobbe med hvert eneste skudd - triggerne, pusten og fokus gjennom hele skytingen. Så får poengsummene heller bli det de blir. Jeg er i hvert fall klar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar