7. august 2012 - Feltinnskyting på Blytjern

I dag tok jeg turen ut til Degernes for å gjøre den siste finpussen før LS. Jeg valgte å skyte felt slik at jeg kan fokusere på baneskyting imorra og ha det riktige fokuset og roen før jeg drar oppover til Voss.

Vanligvis er det pappa som pleier å være anviser på 200- og 300-meteren når jeg skyter meg inn til felt. Men på grunn av Markens Grøde som er førstkommende helg i Rakkestad har det vært ekstremt mye å gjøre for han og Flexidekor. Men heldigvis kunne broren min, Ole-Håkon stille opp i stedet. Han er ikke ukjent med skytesporten, for det var han som begynte med det i familien :)

Jeg prøvde å finne skivene som vi skal skyte på på LS, men måtte til slutt bare ta det jeg hadde. Begge skivene var forøvring supersmå i siktet, og jeg skulle definitivt hatt mye mindre hullkorn. Men sånn ere når man bare tar frem feltbørsa en gang i året..

Etter litt om og men, bytting av skudd osv, så det riktig så pent ut innskytingsmessig. Litt synd var det at jeg ikke kunne ligge på 300-meterstandplassen for den var overfylt med feltstativ til 100-meteren. Så jeg håper det ikke har så mye å si.

C20 på 200 meter. 3x6 skudd, hvorav den lave serien var et
sikteeksperiment fra min side. Men de to andre seriene var veldig pene.

6 skudd på 300-meter.


Jeg avsluttet kvelden på 100-meteren og skjøt tre serier på "minneskiva". Jeg merket at jeg skjøt litt for fort på de første seriene siden jeg hadde "felthurtigheten" i kroppen, så jeg måtte jobbe med å bruke tiden bedre. Siste serien gjennomførte jeg slik jeg ville tidsmessig, og jeg lå ganske så midt i. Meeen når det gjelder minneskiva så er det ekstremt lenge siden sist jeg også har liggi midt i på LS.. så vi får se hvor vi havner hen i år.. Er i hvert fall ikke overtrent i år heller!

Minneskiva, 100 meter, 3 skudd kne + 3 skudd liggende på 2 min.

Retter til slutt en stor takk til min bror som var så snill å stille opp som anviser (via mobilen). Selv var han også veldig fornøyd siden han tilfeldigvis kom over en skikkelig skokk med kantarell som han fikk plukket med seg hjem. En vinn-vinn-situasjon med andre ord :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar