8. august 2012 - Siste trening før LS

Det er sinnsykt mye som jeg må få gjort før jeg drar oppover til Voss. Planen var derfor å ikke være kjempelenge ute på Blytjernbanen, men heller kjøre på med etpar 25-skudder og så avslutte med noen grunnlag.. Jeg vet ikke helt hva det er med denne banen, men hver gang jeg legger en plan sånn tidsmessig, så sprekker den totalt! Hele seks timer ble det på meg i dag, og det er kanskje ikke så vanskelig å skjønne at jeg mildt sagt var både fysisk og psykisk utslitt etter den økten.. Sånn ere å være perfeksjonist når LS står for tur.

Jeg skjøt ikke sammenhengende i seks timer, men jeg gjorde en "overall" finpuss av alt. Bl.a flyttet jeg nok en gang noen knapper på jakka, og så måtte jeg smøre sluttstykket som hadde blitt tregt.. Ellers noterte jeg meg noen få viktige punkter:

Ligg: spenn av også i høyrehånden på triggeren "RO" - deretter gå inn på "TØFF".
Stå: ekstra nøye med nullpunktet!
Gr.lag: passe på å være "PÅ/TØFF" på kne under grunnlaget - ikke bli passiv og anspent!

Nå føler jeg i hvert fall at jeg har gitt det jeg kan før LS. Det er ikke lett å få tiden til å strekke til i kombinasjon med jobb, fysisk trening og hjemmet. Og det er alltid med man kan jobbe med. Men jeg har troen på disse øktene vil ha en positiv effekt på skytingen min fremover! Som en avslutning legger jeg ved noen av kveldens beste serier - og den godfølelsen skal jeg ta med meg videre!

Liggende, 5 skudd, lukket anvisning

Grunnlag, 10 skudd, tommhylsen på det første liggendeskuddet
traff knappen på monitoren slik at det ble "neste serie" på de
tre siste skudda.. Men jeg skjøt innenfor tiden og uansett ble
det 99 poeng..

Kne, 5 skudd med åpen anvisning

Stående, 5 skudd med lukket anvisning - fiiiin samling! :)


NESTE STOPP: Landsskytterstevnet på Voss!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar