10. mars 2014 - Trening i Alfhallen

Jeg lurer på når det blir litt mindre ting å gjøre sånn på generelt basis? Hmm, ikke vet jeg men bloggen har igjen blitt nedprioritert. Jeg likker det ikke for det er jo på denne måten at jeg får summert tankene etter trening eller konkurranser. Så istedetfor å skrive det ned og få det ut, så går jeg og tenker på skytingen helt til jeg får skrevet den ned. Ikke særlig praktisk vil jeg si. Får bare prøve å bli flinkere til å ta en kjapp notering med hovedpunktene når det er ekstra hektiske perioder.

Treningen på ble gjennomført på mandag fordi det skulle være 50-meterstevne i Alfhallen fra tirsdag til og med torsdag. Jeg skjøt på 15-meteren, men på simulert 50-meterskive for å holde fokuset på arbeidsoppgavene. Tanken var å trene både kne og stå mtp at det snart er lagmesterskap i Degernes.

Jeg bygde opp sålen foran for å unngå noe av denne forovertippingen som jeg har hatt ekstra mye av den siste tiden. Det hjalp noe, men mer behøves fortsatt. Ellers skjøt jeg mange skudd i begge stillinger og det gikk igrunn ganske så bra. Samlingene på stående lå ikke helt i midten, men ville ikke styre for mye med det. Det viktigste var at det var samlinger. 

Jeg avsluttet med et klassisk 25-skudds DFS 15-meterprogram med lukket anvisning og tid. Av en eller annen merkelig grunn så skjøt jeg veldig fort. Litt upraktisk fort igrunn. Det var akkurat som en bryter var slått av - at hodet tenkte "nå er det lett å skyte fordi blinken er så stor i forhold til 50-meterblinken". Den tankegangen fungerte ikke spesielt bra, så den 25-skudden legger jeg bort på mørkeloftet! Jeg var nok sliten og litt lei etter alle de andre skudda. No stress :)

Drypp fra kveldens skyting:


Kne, sim. 50-meterskive

Stå, sim. 50-meterskive

Stå, sim. 50-meterskive

I ettertid fant jeg ut at jeg ikke får vært med på lagmesterskapet allikevel, så da fokuserer jeg heller på ståendeskytingen både når det gjelder Akershusserien og luft. Og det føles igrunn veldig håndterlig og digg :)


Drama-o-rama-alert!
Jeg hadde glemt at jeg skulle lage et eller annet for å selge på stevnet. Så da jeg var hjemme kl 2230 etter treningen, måtte jeg fram med bakeredskapene og tromme sammen noe! Valget falt på boller - både fine og grove - litt mer mat. Jeg har imidlertid aldri vært spesielt god på baking, men tenkte kanskje at jeg hadde blitt naturlig flinkere siden det var en god del år siden siste jeg bakte boller. Og for å sikre min suksess med luftige boller valgte jeg å bruke kjøkkenmaskinen til mannen min - som han vanligvis bruker til pizzadeig.. Lang historie kort - det endte med at det røyk ut av den overarbeidede kjøkkenmaskinen. Den døde. Og der stod jeg med en halvelta bolledeig og en annen deig in-the-making. Da ble det manuellarbeid og kompakte boller - sånn som før. Og jeg må kjøpe ny kjøkkenmaskin til HJ. Det ble noen dyre boller til slutt - men det er tanken og forsåvidt innsatsen som teller, sant? Jeg sier det ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar