13. august 2010 - Samlagsmesterskap, bane

Det har vært mange mesterskap i det siste, og nå var turen kommet til samlagsmesterskapet arrangert av Sarpsborg Skytterlag. Oppladingen til stevnet kunne kanskje vært en smule bedre. Jeg brukte nemlig natten, for- og ettermiddagen til å organisere Flexidekor/Degernes Skytterlag-utstilling på Markens Grøde.. Derfor var jeg en smule trøtt og sliten når klokka nærmet seg 19 og jeg skulle skyte. Men jeg tenkte at det kanskje kunne være litt positivt - at jeg ble naturlig avslappet ;o)

Skytingen
Liggende: Det føltes litt smårufsete, men prøvde å ta gode avtrekk - fikk bedre anvisning enn forventet, 50 poeng.
Stående: Kjente jeg grua meg litt siden det var "lenge siden" sist. Men jeg jobbet godt med å finne stillingen, og selv om jeg hadde puls hadde jeg fokus på den "gode følelsen". Kjente at jeg på tross av pulsen hadde en underliggende selvtillit, ro og tro på at jeg skulle levere hvert skudd i midten. Jeg var også bevisst på å være avspent i høyre skulder/arm/hånd. Kjente jeg dro litt ut det siste skuddet fordi jeg var bittelitt uheldig med timingen, men ellers så det bra ut. Anvisningen viste sånn tåli det jeg så, og var fornøyd med det. Samlingen satt litt høyt, så med et halvt knepp ned hadde det blitt 49 - istedet ble det 47.
Kne: På kne satt jeg godt, og fant nullstillingen. Jeg prøvde å blåse i at det var bittelitt bevegelse i børsa, men istedet ha fokus på gode avtrekk.. Anvisningen var som de foregående stevnene - laaavt! Og det var det - 40 poeng.

Tok 5 prøveskudd på stående, som vanlig - 49 med selvtillit! Bestemte meg så for å skru 12 halve knepp opp på kne for å se om det kunne hjelpe på grunnlaget.. Jeg hadde tross alt ingenting å tape!

Grunnlaget: Gjennomførte tre greie skudd på stående - ingen store utdragere. Skrudde de maaange kneppa jeg hadde planlagt, og tok til og med et klikkskudd før de 3 tellende kneskudda. Leverte tre greie skudd hvor jeg hadde fokus på bra avtrekk. La meg ned og så jeg hadde 35 sekunder igjen.. skjøt to skudd og titta på klokka igjen som nå viste 8 sekunder igjen! Iiiik, da ble det "stangskyting" på de to siste skudda og rakk de akkurat på staaans! Tida fløy avgårde gitt!

Var litt spent på anvisningen.. Jeg startet med det første ståendeskuddet i 9ern, så fulgte det på med 8 tiere! (skruinga på kne funka utrolig nok!) og det siste "stans-skuddet" havnet i 9ern - veldig fornøyd - så man kan trygt si at jeg var veeeldig fornøyd!

Ikke værst å skyte 235 med 40 poeng på den ene kneserien! Superfornøyd med følelsen på stående, og håper det fortsetter å være der - og det tror jeg! Nå skal jeg bare jobbe videre med kne for å løse "hvorfor-sitter-samlingen-i-7ern-og-8ern-på-kne"-mysteriet!

Da ble den ingen finale imorgen - men istedet 300m NM på Fet skytterlag sin bane! Spennende - kjøret går!


Lappen - skulle gjerne ha byttet ut den 3je serien, men det ordner seg etterhvert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar