10. oktober 2010 (10.10.10 ;o) - Trening på NIH

I dag fikk jeg mulighet til å ta en treningsøkt på NIH sammen med Christine Lind. Godt å kunne ta det litt med ro og skyte uten stress på en søndag. Skjøt 125 skudd og holdt vel på drøye to timer.

Ble flest skudd på kne, uten at jeg ble så veldig mye klokere. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å få vekten over på venstre side - skjønner liksom ikke hvordan det går an. Og ikke ser jeg meg "utenifra" heller, så jeg vet ikke hvordan det ser ut når jeg sitter der.. Hmm, dansere har speilvegg i treningssalene sine, hvorfor kan ikke skyttere ha det også?

Det jeg klarte å "bite meg merke i" når det gikk litt bra på kne var at jeg bør være nøye med hvordan jeg sitter på beinet mitt. Høyrefoten må være ganske så rett på pølla, samtidig som jeg må plassere meg litt sånn "bakpå" - da sitter jeg stødigere, samtidig som jeg får rettere rygg og tyngden litt mer på venstre side.. Har også sett at andre gode skyttere har mye av den samme beinplasseringen, samtidig som jeg også ser at blinkene kommer oftere hvis jeg sitter sånn.


Dette her var dagens beste 10-skudd på kne - føltes bra også, men vanskelig å finne frem til samme stillingen hver gang spesielt når jeg er usikker på hvordan jeg sitter i utgangspunktet.
(50m ISSF-skive)


Dette var dagens beste 5-skuddserie på kne - kjente utdrageren, men jobba bra på de andre skudda. (50m ISSF-skive)

Tok også noen skudd på stående. Her begynte jeg ganske bra, men brukte mye tid på de første skudda. Derfor jobbet jeg med å skyte raskere samtidig som jeg var avspent i kroppen og klar på avtrekkern. Det gikk mye hit og dit - ble fort en del bevegelse sidelengs. Fant etterhvert ut at det kunne hjelpe å ha en mer parallell plassering av føttene for å unngå dette. Og det hjalp faktisk veldig mye ;o)

På lørdag kjøpte jeg et par sykkelhansker.. Nei, jeg har ingen planer om å utvide syklingen på Vahall treningssenter til utdendørs langkjøring i tight sykkelmundur.. Fikk nemlig tips om at man godt kan bruke sykkelhanske som antisklihanske på høyrehånden enn sånne driiit dyre fra skyteutstyrleverandører. Fant et par fra Craft som bare har bittelitt polstring, og slags "små-semsket" skinn. Må si at den var veldig god - bedre enn den jeg hadde fra før! Var veldig lei av å sy den gamle gang på gang fordi den ble så slitt av "sandpapirteipen" rundt kolbehalsen.. Og siden den nye er litt polstret så kanskje den holder litt lenger..? Er lov å håpe.


Sykkelhanske fra Craft til 199,- på G-sport - super som antisklihanske på høyrehånden!

I morgen blir det en tur opp til Oslo Østre sin skytebane etter jobb!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar