11. oktober 2010 - Trening på Oslo Østre

I dag tok jeg turen opp til Oslo Østre for å skyte litt på deres 15m-bane. Til nå har jeg kun skutt 50m, derfor var det veldig spennende å se hvordan jeg egentlig lå an i forhold til 15m DFS.. Og hoi, skal si jeg ble overrasket. Var som himmel og hav egentlig. På 50m´ern må man virkelig levere for at det ikke skal bli en 8er eller værre, men er man litt uheldig på 15m´ern så blir det ikke så mye verre enn en 9er..

Utfordringer er å holde fokuset 110% selv om det er litt enklere - man kan jo tross alt ikke slappe av! Men det var morro og se at ting fungerte bra. Øvde meg på å komme raskere inn i skytestillingen på stående og å skyte litt fortere. Har jo ikke allverdens med tid på stevner.


Startet med 15 skudd på kne - litt skjev, men en fin avslutning.


10 + 5 skudd til på stående. Veldig fornøyd, på tross av kun en innertier. Tror det vil hjelpe å trene balansen fremover for å motvirke den lille bevegelsen jeg har i børsa på stående. I tillegg skader det ikke å få den nye dressen..snaaart..


20 skudd kne - igjen litt skjev i tillegg til høydespredning, satt litt ujevnt.


15 skudd stående - litt mer utålmodig, men skjøt til gjengjeld mye raskere.


Avsluttet treningen med 15 skudd på kne. Merket at jeg satt mer "kompakt", sånn som Anne Grethe har vist meg. Det føltes veldig stødig og godt.

Dette var en veldig oppløftende trening for meg - ting virker veldig bra. Må bare kjøre på med mengdetrening fremover. Spesielt ser jeg det positive med å trene på NIH sin 50m - man blir mye mer nøyaktig! Derfor skal jeg definitivt prøve å få til en kobinasjon av 15m, 50m og Scattskyting - i tillegg til balansetrening. Tror det er en god plan.

Husk: ting tar tid!

Onsdag blir det en tur opp til NIH igjen ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar