26. oktober 2010 - hmmm..

Detta var skikkelig skuffende greier. Er vel ca 2 uker siden sist jeg trente, og i kveld skulle jeg prøve og se om jeg kanskje kunne få til å sitte i knestilling på den overtråkka foten. MEN NEIDA - det kunne jeg bare glemme. Føltes som om noen nesten stakk en kniv inn rett foran "ankelknokkelen" som stikker ut da jeg satte all vekten på den. Det er ikke spesielt morro - det kan jeg understreke! Akkurat der og da var det litt som et sjokk.. hva skjer videre? Hvor lang tid vil det ta før jeg faktisk kan sitte ordentlig igjen? Hvor mange stevner vil det gå ut over? Vil jeg bli ordentlig bra igjen? Mange spørsmål..

Ble og er oppriktig lei meg og trist. Det er jo ikke sånn oppkjøringen til innendørssesongen skulle være..

Trengte å få skuffelsen litt ut, og tenke på hva jeg evnt kan gjøre for å få til en slags knestilling. Det som gikk ok var å spenne oversiden av foten slik at den ikke presses mot pølla av vekten fra overkroppen. Men i det den toucher litt, så kommer stikkinga for fullt. I alle fall så er det en slags nødløsning hvis jeg fortsatt sliter til neste uke. Men som min samboer sier; gjør det vondt så er det en grunn til det, og en advarsel for at man ikke burde gjøre akkurat det man gjør. Jeg er ingen pingle og jeg tåler fint smerte, men dette her var ikke bra.

Sist gang jeg hadde nesten like mye frustrasjon som nå var noen dager før og under LS i 1999. Da jeg til slutt fikk påvist kyssesyken, og det ble en god perdiode hvor jeg ikke kunne skyte. Spesielt det å ufrivillig gå glipp av et LS var helt forferdelig. Og det er nesten like ille nå - å gå glipp av oppladningen til innendørssesongen som jeg har sett frem til så lenge! Og i tillegg ikke vite når jeg vil bli bra igjen.

Nei, nå ble det mye negativt her, men må vel bare få det ut. Jeg vil uansett legge en plan her og nå: forsette å trene stående og i tillegg trene balansen for å styrke musklene i ankelen! Så vil det ordne seg til slutt - det SKAL ordne seg til slutt!!

3 kommentarer:

  1. Hei :)
    Kanskje dumt spørsmål, men har du vært hos leg med foten?
    Kan være du får en henvisning videre til noen som kan med idrettsskader! Kanskje du kan få svar på ting! :)

    Føler med deg med at oppladningen til 15m går i vasken, men den betyr jo ikke annet enn trening for meg, så det gjør ikke meg noe å slippe noe stevner ;) hehe

    Håper foten blir bra snart!

    Skytterklem fra
    Eileen

    SvarSlett
  2. Ja, har vudert det å gå til legen, men tullete meg har jo fastlegen hjemme. Har sett på muligheten til å gå på Vahall treningssenter (der jeg trener til vanlig) for der har de både allmennlege og terapauter med idrettsskadeerfaring.. men er litt dyrt..får se an hvordan det hele utvikler seg.

    En annen skytter fortalte at det kunne ta opp mot 3mnd - og det har jeg forsåvidt lest på nettet også.. Veldig kjipt ja, men har kommet over den værste skuffelsen nå. Ser fremover og tenker ståendetrening og ikke minst balansetrening! Skal også være med på lagskyting i Akershusserien med OØMSL i kveld - 45 skudd stående - det blir gøy!

    Så kanskje det blir en miniatyrskytter av meg til slutt, hehe..

    Koslig at du kommenterer på bloggen min :o) God bedring til deg også!

    kleM

    SvarSlett
  3. Ja, det er kjedelig det greiene der! Håper det ordner seg raskere enn 3 måneder da i allefall ;)

    Miniatyr er artig det, som et avbrekk, skader ikke å trene det en stund.
    Selv er jeg veldig glad for å ha treningsforbud på alle plan foreløpig til jeg får svar på prøver :)

    Selv om det hadde vært artig å delta på stevne i helgen!

    Lykketil! Kommer til å gå bra ;)

    Klem

    SvarSlett