13. oktober 2010 - Trening på NIH

I anledning dagens trening ble det i tillegg hjemmekontor på meg. Er stiv som en stokk i spesielt venstre skulder etter å ha bært på børse, mac og trillekoffert! Derfor var det godt å bare ha veien til og fra t-banen i dag.

Startet treningen litt før 17.30 og holdt på til 20.30 - en god økt tidsmessig, men slet en del med å finne fokuset. Det har jo blitt bra med trening i det siste og det har ikke vært lett å finne noe som kan ligne en skikkelig god knestilling. På mandag trente jeg også 15m, og det gjorde nok sitt til at jeg ble litt unøyaktig i dag. Generelt var jeg litt utålmodig. Vil gjerne bli raskere på å avlevere skudd, men hvor rask kan man bli?

Jobbet også en del med å "friske opp" arbeidsoppgavene på stående. Beinplasseringen er nesten helt parallell, og så må jeg huske på at det er både høyre- og venstrearmen som skal være avspente. Samtidig må jeg være mer hard på avtrekkeren - rakt inn til trykkpunkt og ha et bra press på slik at det er lettere for meg å trekke av i riktig øyeblikk. Noen ganger skulle en ikke tro at avtrekket er 1,5 kg - snarere 15 kg! Må bare jobbe med avspenningen i kroppen, selvtilliten/tøffheten og timingen.

En annen liten faktor som har begynt å gnage på stående i det siste er "når kommer den nye dressen". Det ligger baki hodet og "titter frem" når jeg jobber mot den lille gjenværende bevegelsen som er i børsa - kan det kanskje bli bedre når jeg får den nye dressen? Jeg tror at det vil hjelpe littegrann, derfor kan jeg noen ganger få følelsen av at treningen kan bli litt sånn halvveis fordi jeg ikke har fått siste brikken på plass.. frustrerende ja.. håper den passer perfekt denne gangen og at jeg får den i løpet av neste uke *krysser fingrene*!

På kne forsatte jeg med den litt kompakte stillingen som jeg hadde på mandag. Blir litt for mye puls, samtidig som nullstillingen hele tiden ligger naturlig godt over skiva. Like før jeg skulle avslutte treningen, tok jeg 25 skudd. Plasserte venstrebeinet lenger frem - litt sånn som jeg hadde på et av de første knebildene som ble tatt av meg (mai 2009 tror jeg). Kjente med en gang at jeg fikk en rettere rygg, og vekten falt mer naturlig bakover - alt føltes mer avslappet. Pulsen i børsa ble også mindre tydelig. Også på skiva kom det oftere tiere, så det lover godt for neste trening. Spennende vil jeg si ;o) En annen ting jeg plutselig kom på er at det kan være en fordel å ikke alltid måtte ha et 90graders rett venstre-bein, som feks på felt. Der man sitter er det ikke akkurat støpt betong, i tillegg til at skivene kan stå både høyt og lavt. Kanskje det blir enklere å finne nullstillingen da? Muligens, muligens..

Tok noen bilder av skivene jeg skjøt, men husker rett og slett ikke hvilke av de som var på kne og stående..hehe, sånn går det. Skal huske å skrive det opp neste gang!

Etter trening var jeg så heldig å få sitte på med pappa, som også tok med seg utstyret mitt hjem. Neste stopp er nemlig Degernes skytterlags 15m-bane på lørdag. Da skal jeg først trene selv i et par timer, og så skal jeg (forhåpentligvis) lære bort kneskyting til Eileen og stående skytestilling til Audun. Hmm, hvordan kan en som nå om dagen ikke helt får til å skyte på kne, lære bort kneskyting spør du? Jo, det er fordi grunnprinsippet for kne er relativt likt - derimot når det kommer til finjusteringen, så må hver enkelt skytter finne frem til hva som passer best for han eller henne "selv".

Tjohei hvor det går!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar