Påsken 2013!

Jeg er vel ikke akkurat en garvet birkebeiner når det kommer til langrenn. Men etter et lite kurs hos ei jeg kjenner godt, har jeg fått mye bedre teknikk denne vinteren. Nå har det rett og slett blitt mye mer gøy å gå på ski, samtidig som det også er fin utendørstrim i vinterhalvåret. 

Denne påsken, nærmere bestemt på lørdag var jeg ute på min siste skitur. Da var målet å gå to mil sammenhengende for å teste ut formen litt. Det gikk igrunn veldig fint, så da måtte jeg jo feire med et aldri så lite "Johaug-hopp"!


I tillegg fant jeg endelig ut at mine ski bør byttes ut. Det kom ikke som noen overraskelse siden sålen faktisk er hvit noen steder, samtidig som det ikke finnes spenn i skiene - noe som vil si at jeg alltid går på hele sålen. Da blir det tyngre å gå og smøringa går raskere av. Så da er det en god unnskyldning for å benytte seg av salget som er hos Oslo Sportslager! For langrenn skal jeg definitivt fortsette med :)


Vi tok turen ned fra Grødalen på søndagen for å få en fridag i Oslo. Det er alltid godt å få litt tid til å "komme seg" etter å ha vært på tur. Planen var å ta en joggetur i det fine været, men gnisten var liksom ikke tilstede. Allikevel fikk jeg karret meg ut til slutt! 

Kroppen var kjempetung og jeg hadde ingen lyst. Jeg hadde derfor ingen plan på hvor lenge eller hvor lang jeg skulle jogge. Merkelig nok ble det en til slutt en mil. Og tiden ble 1 time og 1 minutt. Målet denne sesongen er å komme meg under en time, og det vet jeg skal gå veldig greit. For som sagt så var kroppen seig, jeg hadde null lyst - i tillegg til at løypa jeg jogget bestod av ganske mange seige oppoverbakker. Summasummarum - målet skal nås i år ;)

Måtte feire årets første mil også, og bestilte meg nye anti-shake løpetights og en supersøt refleksvest - begge fra Röhnisch. Trengte etpar nye tights i mer passende størrelse, og disse vet jeg er kjempebra. Jeg har fra før av brukt en gul refleksvest når jeg har løpt, men den er så stor og flagrende og detter nesten av, så det var på tide med noe som passet bedre størrelsesmessig. Det skader jo heller ikke at vesten har et feminint snitt og er rosa! 


Så takk til getinspired.no for et flott utvalg løpeklær, gratis frakt, raskt levering og personlig melding i epost-bekreftelsen. Det liker jeg! :D



 
I tillegg dristet jeg med til å kjøpe en kokebok skrevet av Kari Jaquesson. Jeg er egentlig ikke noe kokebok-menneske fordi jeg alltid synes det skal være så mange rare ingredienser i ting. Men denne boken skal visstnok være superenkel både når det gjelder ingredienser og gjennomføring. Dessuten står det tips til sunne desserter inni der. Og det er minst like viktig som middagen.. ;)


By the way, tirsdag 2. april starter jeg med skytetreningen igjen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar