3. juni 2014 - Stevne i Alfhallen

Forsatt leter jeg etter godfølelsen på standplass. Under kveldens 3x20-program var det ingen flyt og heller ingen lideskap i det jeg gjorde. Jeg var imidlertid ved godt mot før jeg skulle skyte, og prøveskudda på kne så ganske bra ut. Da matchen startet fikk jeg to skudd som satt kraftig nede til venstre uten at jeg skjønte hvorfor. Derfra ble det mange knepp hit og dit før jeg nærmet meg tieren. Den starten gjorde at jeg mistet en del av energien og lysten til å skyte. Når først den tanken har kommet er det vanskelig å fjerne den.

Jeg hadde allikevel troen på at jeg skulle skyte godt på liggende - det var jo tross alt bare å finne nullstillingen, slappe av og trekke av bra. Men også her ble det fryktelig mye stang ut. Klart, skiva er kjempeliten i forhold til DFS, men jeg føler at jeg allikevel kan bedre. Jeg er vel forhåpentligvis bare inne i en dårlig periode..

På stående benyttet jeg anledningen til å skyte med en bredere ståendestilling for å teste ut det. Jeg var også veldig nøye med nullstillingen og prøvde alt jeg maktet å være hard på avtrekkeren. Det var mye enten eller, på den første serien. Men den siste serien og spesielt de siste fire skudda både føltes bra og satt pent. Det var i hvertfall noe positivt å ta med seg videre.


Siden det også var mulighet for å skyte luft, og jeg var ferdig i god tid til den starten bestemte jeg meg for å bli med på det og. Jeg har ikke hatt noen god følelse med luftbørsa på lenge, så dette hadde jeg ikke helt troen på. Men nok en gang ønsket jeg å ta det som en trening og teste ut en bredere beinstilling.

Det var virkelig ikke pent å se på skudda som satt i skiva. Så stor spredning har jeg ikke hatt siden NM-skytingen og da var jo siktet løst.. Nå sjekket jeg imidlertid ikke siktet denne gangen, men det trengte jeg ikke for jeg så at jeg overhodet ikke holdt rolig. I tillegg fikk jeg ikke til avtrekket. Jeg blir hele veien for svak og passiv på avtrekket og da skal det minimalt til før jeg er langt uten i nieren - for ikke å si åtteren. Her har jeg en jobb å gjøre for å si det mildt..

Mot slutten ble jeg også fryktelig sliten etter all skytingen. Det er tydelig at skytekondisen er dårligere for tiden på grunn av lite mengdetrening. Ryggen var heller ikke topp. Jeg prøvde derfor å stå litt mindre bredt, og det synes jeg fungerte mye bedre. Jeg slapper av mer og har bedre balanse. Uansett står jeg bredere enn jeg gjorde før, så etter kveldens erfaringer tror jeg at jeg skal fortsette sånn som jeg står nå. Det funker best til Saueren som er det våpenet jeg satser på, og kal. 22 er fortsatt min soleklare favoritt. Allikevel vil jeg prøve å få til noen luftøkter for å få litt variasjon og trene mer på å holde rolig og på selve automatikken.

Lappen til de 40 luft-skudda fikk jeg ikke - men det er like greit for det var ikke mye å samle på..

Jeg var som sagt ikke spesielt happy med skytingen, men det som kom tydelig frem er at det er avtrekket som er hovedproblemet for tiden. Det er en kombinasjon av 6.5-skytingen og for lite mengdetrening med 22en for å bygge opp selvtillit. Det er med andre ord håp - med riktig trening og mer trening vil ting bli bedre. Det tror jeg på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar