7. juli 2014 - Trening i Alfhallen

Jeg var i grunn ganske så fornøyd med været på lørdag. Regn = perfekt vær for å trene innendørs. Det var akkurat den ekstra motivasjonen jeg trengte for å komme meg ut døra og ta en god økt i Alfhallen med Saueren. Til slutt ble det 206 skudd og en veldig nyttig og god økt.



Motivasjonen var allikevel langt i fra på topp, men siden jeg visste at det ville bli konkurranseskyting mandag til onsdag var dette noe jeg måtte gjøre.

Jeg valgte å trene på 50-meterskiva for å virkelig "få kjørt meg". Den lyver ikke og jeg skal ærlig si at treningen startet tungt. Spesielt på kne ville det seg ikke. Det synes jeg var veldig rart siden jeg satt så godt sist. Jeg brukte derfor mye tid på å finne ut hvorfor ikke ting fungerte. Etterhvert kjente jeg at kolben ikke ville sitte godt i skuldra, den sklei ned og jeg ble anspent. Nullstillingen forandret seg i takt med at børsa sank og da blir det ikke tiere. Jeg så også at kolben ikke stod helt nede bak, samtidig som jakken hadde litt mye stoff til overs i skuldra fordi jeg har brukt det ytterste gamle skruehullet til knappen på jakken. Jeg bestemte meg derfor å flytte den til det innerste hullet som et forsøk på å fjerne det overflødige stoffet. Det hjalp mye. 

Etterhvert begynte ting å falle på plass.


Jeg skrev ned noen stikkord i den lille notatblokka mi:
KNE
- ned med skuldrene
- plassere kolben godt i skuldra (ovenifra og ned)
- pass på at kolben er helt nede!

STÅ
- stå med beina like bredt som merket på tommestokken
- høyrefot vannrett, venstrefot med en liten "vri"
- trekk av litt lavere i skiva (alltid høy)(dette gjelder også på liggende)

Til slutt skjøt jeg to 3x20-serier. Den første skjøt jeg i "feil" rekkefølge og hadde 95 og 93 på stående, 94 og 91 på kne og to 99-serier på liggende - 571 poeng.

På den andre 3x20-serien skjøt jeg riktig rekkefølge og fikk til slutt 575 poeng. Persen er fortsatt 578, så jeg har enda mer å gå på. Den ene ståendeserien ødela litt, men sånn går det når jeg ikke fokuserer på balansen og avtrekket som jeg skal - det hjalp å trekke av litt lavt i skiva på grunn av spenningen i skuldra. 

Jeg synes uansett det er gøy å skyte dette programmet for jeg føler jeg får mye igjen for det ellers. Man må gjøre jobben 100 prosent ellers får man ikke betalt. Du kommer liksom ingen vei med flaks på 50-meterskiva og bra er det. Da er det desto mer tilfredstillende når man skyter godt :)

KNE: 98 - 95, LIGG: 99 - 99, STÅ: 91 - 95 = 575

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar