2. juni 2014 - Trening i Alfhallen

I dag var jeg på min første formiddagstrening i Alfhallen. Lysten var fortsatt ikke helt på topp, men jeg tenkte at jeg uansett ikke kom til å angre hvis jeg dro.

Jeg var heller ikke alene - både Malin Westerheim og Håkon Sørli var godt i gang med luftøkten sin da jeg kom. Jeg hadde med luftbørsa selv, ettersom det er stevne imorgen som jeg kanskje skal delta på. Det er lenge siden jeg skjøt luft nå, og forrige gang var det en del justeringer. Det ble også en del justeringer denne gangen også. Jeg klarer ikke å slappe av godt nok og ta gode avtrekk. Nullstillingen var også så godt som fraværende, men jeg fikk veldig nyttige tips fra de andre.

Utholdenheten er ikke helt den samme som den var en periode, så jeg ble fort sliten. Jeg avsluttet allikevel med en økt på 50-meteren med Saueren. Det trengte jeg etter helgens stevner, og jeg merket godt at 6,5en hadde satt sine spor. Men etterhvert klarte jeg å slappe mer og mer av og skyte gode skudd på den internasjonale skiva. Fortsatt lurer jeg på om jeg bør prøve å gjøre beinstillingen min bredere for å få bedre balanse og avspenning. Det må prøves og trenes på før jeg kan ta en avgjørelse. Og i tillegg så kommer dette med automatikk. Malin er mesteren på dette - det er helt fascinerende å se henne skyte - det ser så utrolig lett ut! Og hun sier det selv - hun har trent mye på automatikk. Bare dette med å lukke øynene før man ser mot skiva og legger hodet/kinnet mot kinnstøtten avslører om du har en god nullstilling eller ikke. Her er det mye å lære merker jeg, og det er det som får de beste skytterne inn i flytsonen. Der ting bare skjer og de ikke tenker - alt går på automatikk. Det er der alle skyttere vil være.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar