9. juni 2014 - Stevne i Spydeberg

Jeg har bestemt meg for å ta det litt pent med stevnene fremover og skyte der jeg føler for å skyte. Jeg har aldri hatt noen god følelse med Askim-banen, så derfor valgte jeg å kun skyte Spydeberg.


Jeg er veldig fornøyd med gjennomføringen min. Jeg klarte å være rolig og ikke stresse, sånn som jeg har gjort på treningene. Jeg merket at de 200 skudda fra lørdagen hadde hjulpet betraktelig på roen i kroppen, så denne typen trening er noe jeg definitivt kommer til å fortsette med. Jeg var også veldig nøye med å finne skivetallet mitt før hvert skudd, og la merke til at børsa egentlig hadde lyst til å besøke naboskiva innimellom. Det er trangt mellom skivene og mye rekyl, så det er ikke så rart at nullstillingen kan bli påvirket mellom skudda, men denne gangen gikk det bra.

Det var en litt rar vind på Spydeberg-banen i dag. Vanligvis pleier det ikke å være noe problem, men denne gangen var det en utfordring. Dette var også grunnen til at det hele veien var litt stang ut på seriene og derfor ingen stor poengsum. Men som sagt, gjennomføringen var bra og grunnlaget var heller ikke så gæli. Derfor endte jeg opp med å skyte omgangen til slutt. Nå valgte jeg å ha et litt fast grep med venstrehånden rundt skeftet for å få mer kontroll over våpenet. Dette kombinert med en bra nullstilling, gjorde at skytingen ble mer kontrollert. Det var også ekstra fint å se at det ble årets første 100-serie og det med 8 sentrum - og to 10.4. Så bra omgang tror jeg nesten ikke at jeg har skutt på 200-meteren før :) En opptur på liggende med andre ord!



Skader ikke å se denne omgangen i litt større versjon :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar