13. mai 2010 - Ski stevne

En "new low" etter dagens skyting. Jeg er føler meg så utrolig trist og skuffet - kanskje ikke mest på selve gjennomføringen av skytingen, men på andre faktorer rundt skytingen.. Føler den lille selvtilliten jeg hadde ble revet bort idag. Samlingsmessig skjøt jeg ikke så gæli, men når poengfokuset er så sterkt som det er, så river det så utrolig mye i meg! Kan det ikke gå an å tenke litt realistisk og konstruktivt? Kan det ikke gå an å tenke litt fremover - at ting tar tid? Mye rutine og erfaring skal til før jeg ligger der jeg vil skytemessig, og hvis det er noe man ikke kan ha så er det "dårlig tid".

Synes det også er forferdelig ødeleggende å hele tiden skulle bli sammenlignet med andre. Det gjør at jeg bare gruer meg mer og mer foran hvert stevne.. At det er "farlig" å skyte dårlig.. Og det IKKE sånn det skal være. Jeg kan og MÅ kun kjempe mot meg selv. Tenke på mine behov og arbeidsoppgaver, og gjøre det som fungerer for meg - og ut i fra det bygge opp en rutine - "å tenke tenkte tanker", som Vebjørn Berg sier!

Det er enkelt å tenke "kanskje jeg bare skal slutte.." når alt er på bunn, men selvfølgelig gir jeg meg ikke så lett! I lengden ville det blitt fryktelig kjedelig og trist uten skytingen! Jeg må bare være klar på hvordan jeg vil ha det. Skyting SKAL være en hobby. Det skal være utfordrende, spennende, gøy og sosialt! Ferdig med det! Det er ingen jobb, og det skal ikke være et ork. Kjenner at det har vært litt for mange stevner i det siste og det skal derfor bli innmari godt med en helg som er skytefri. Gleder meg også kjempemye til å ha en time med Anne Grethe til tirsdag!!!! Trenger litt "kjeft" så jeg kan refokusere - og stillingsbekreftelser sånn at jeg vet at jeg er på ballen og kan bygge opp selvtilliten igjen!

---------------

But but, over til dagens skyting. Det var sur vind som bare fy og veldig kaldt. Heldigvis var det god le inne på standplass. Begynte med alle prøveskudda på liggende for å sikre en god innskyting. Og jeg trodde selvfølgelig at jeg var innskutt, men den gang ei. Det ble en sur start på første liggendeserie, med tre 9´ere og en samling som lå rett til høyre! Derfor var det bare å ta fatt og skru til venstre. På stående prøvde jeg å bruke noen av gårsdagens "funn", noe jeg synes fungerte ok. Derfor var det ikke kult å få anvist nok en skjev serie - denne gang til venstre! "Katastrofen" var et faktum. Skrudde derfor tilbake til høyre igjen på kne. Anvisnigen var derfor like "morsom" som de to foregående. Nok en gang ikke innskutt! Hva skjer?

Skrudde mer til høyre (tror jeg endte opp der jeg var før liggende serien) og skjøt 5 prøveskudd på stående, hvor jeg testa ut det å ha fullt fokus på en avspent høyreskulder. Etter noen skudd syntes jeg det føltes veldig bra.

De tre ståendeskudda på grunnlaget følte jeg gikk OK. Ikke fantastisk, men det var nok en gang pga pulsen som i det siste har blitt så veldig "synlig" på stående generelt. Kneskudda gikk også greit, tok en ekstra pust i bakken før jeg avfyrte første skuddet for å unngå for mye puls i børsa. Liggende gikk det litt for fort på slutten, og følte jeg fikk et par utdragere til høyre. Avisningen av grunnlaget var vel noe av det mer hyggelige på lenge me to 9´ere på stående og resten 10´ere. Det var spesielt godt å se at jeg fikk til stående veldig bra når jeg hadde superfokus på høyreskulderen - så det skal jeg fortsette med!


Skjeeeev 15-skudd, men et godt grunnlag!

Skjøt også omgangen for å få med meg viktig trening. Tok tre prøvskudd på rappen, og det var tre innertiere. Da var det klart. Problemet var bare det at standplasskommandøren gjorde en dum feil og det var å avbryte prøveskuddene etter drøye 1 minutt! Greit at alle er ferdige, men det er forferdelig viktig at løpet får kjølt seg av litt før vi skal ut med 10 hurtige skudd! Da ild var sagt merket jeg at jeg ikke fikk plassert kolben helt optimalt i skulderen, samtidig som miragen var på plass med en gang! Da ble det mye "jakting" etter blinken som hele veien var som gele - "morro". Anvisningen viste det samme som jeg så - litt overalt og to niere under.

Jeg har bestemt meg for å bare glemme dagens skyting, men ta vare på de viktige erfaringene jeg fikk - spesielt på stående hvor jeg må heretter ha hovedfokus på avspent høyreskulder og 0-stilling! Her snakker vi gode gamle 0-L-A ( 0-punkt, likevekt/balanse og avspenning!).

Gleder meg til å ha noen gode arbeidoppgaver å trene på igjen - og ikke minst det å bare trene skal bli artig!!

OG jeg må jo bare legge til at jeg gleder meg ekstremt mye til jeg får den nye skytterdressen!! Selv om det er en god stund til, og det tar tid å "skyte den inn"..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar