27. mai 2010 - Trening hos Oslo Østre

I dag tok jeg turen opp til Oslo Østre for å trene litt på 100m med 22´en min. Er ikke superlett å komme seg dit; først buss 21 til Carl Berner, så buss opp til holdeplassen Stig - deretter 12 minutters gange til banen. Dette hadde jo igrunn ikke vært et stort problem, men med en diger trillebag og børse så er det ganske knotete og tungt. Men hva gjør man ikke for skytinga? ;o)

Jeg var framme hos Oslo Østre ca 1730, og der ble jeg møtt av mange hyggelige folk! Det var ikke vanlig trening idag, men Dugleiksmerkeskyting. Heldigvis var de så snille at de allikevel lot meg trene.


Det var ganske så fint vær i dag også - en del vind så litt skruing ble det, men det er god trening.




Målet for dagen var egentlig bare å fortsette og terpe på triggere, arbeidsoppgaver og avspenning. Dessuten ville jeg skyte en del liggende for å se om jeg kunne gjøre noen justeringer som ville hjelpe på stillingen.

Startet med liggende - måtte jo skru meg inn fra 15m. Hadde ingen anelse om hvor mange knepp opp jeg måtte ta, men det ble en gooood del! I det siste har jeg også skutt med kolben i "litt opp", men siden jeg nå har lagt til en ekstra kolbeforlenger så fant jeg ut at det fungerer mye bedre med kolben i 0-posisjon (slik jeg alltid har hatt den). Var godt å kjenne litt "gamle takter" på liggende igjen, og hvis jeg fortsetter treningen ute vil jeg kunne terpe enda bedre på den.


Knestående var naturlig nok neste punkt på lista. Har jo slitt litt med noen utdragere i ny og ne, og ville igrunn bare trene på arbeidsoppgavene/triggerne/avspenning. Her er det terping og full konsentrasjon som må til for å bli bedre! Synes jeg fikk til mange bra skudd når jeg jobbet/fokuserte godt, så da er det bare å forsette med det!

Til slutt var det "opp og stå". Merker det tar litt tid for å komme inn i stillingen, men etterhvert som jeg gikk ut og inn av den så gikk det raskere. Stod egentlig veldig godt, og vet at jeg ved å trene mer vil stå enda bedre/roligere fordi det er sånn utviklingen har vært! Jobbet veldig med triggerne mine som er: skive nr - avspenning/hofte frem - tøff! Jo mer fokusert og "hard" jeg er på triggerne jo bedre skudd får jeg! Skikkelig gøy igrunn - litt slitsomt fordi det enda er litt nytt, men veldig artig og givende å jobbe med! Synes jeg avleverte mange bra skudd, så det gir klart mersmak og selvtillit! I tillegg jobber jeg også med hvordan jeg "går inn i skiva". Jeg ser definitivt fordelen med å gjøre akkurat det samme på hvert eneste skudd, og det gjelder hele prosessen. Da vil jeg nemlig lettere kunne stole på det jeg gjør fordi jeg alltid har gjort nøyaktig det samme før. Det vil være avgjørende for meg i stressa situasjoner! Merker det også er veldig gøy å faktisk hele tiden ha en "plan" med alt jeg gjør. At jeg ikke bare står det og skyter skudd, men at jeg gjør det for å virkelig gi meg selv et godt mentalt grunnlag.


Når fokuset på triggerne er på topp skyter jeg egentlig veldig godt! Super samling med de skudda jeg følte jeg var veldig gode!


Avsluttet med denne serien på stående. Merket to av de godt for da var jeg ikke helt på - men på det andre jobbet jeg veldig bra! Er igrunn kjempefornøyd med dagens ståendetrening!

Dagens trening synes jeg var jevnt over veldig oppløftende og bra. Det føltes veldig godt å endelig komme seg ut å trene i stedefor å måtte stå inne i et trangt hjørne i leiligheten. Jeg har også sinnsykt lyst til å trene på 50m fordi det er mye vanskeligere og jeg kan fortsatt skyte med kal.22. 100m skiva er tross alt "litt stor", men fordelen med det kan jo være at man blir "vant med" å skyte godt.. ;o)

Videre fremover håper jeg å få til en torsdagsøkt hos Oslo Østre og en hjemmeøkt med Scatt´en. Jeg skal fortsette med å terpe på triggere, arbeidsoppgaver og avspenning, i tillegg til å jobbe videre med avtrekk/avlevering spesielt på kne. Tar dessuten med meg den gode følelsen fra dagens trening! Artig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar