18. mai 2010 - refokusering med Anne Grethe!



Har kommet hjem etter en time med Anne Grethe på NIH, og nå er fokuset der det skal være! Har følt en stund at jeg har vært på vei nedover med poengfokus og "aldri fornøyd", så nå var jeg klar for å få hjelp til å samle alle tankene! Dessuten er det veldig godt å høre at man har en fin og habil ståendestilling!

Sammen jobbet vi frem enkle, men gode arbeidsoppgaver som jeg skal ha fullt fokus på. I tillegg skal jeg nå se etter og skrive ned de positive tingene som jeg gjør når jeg skyter stevner eller trener. Høres kanskje enkelt ut? Ja og nei - det er viktig å ha enkle steg som funker og som man husker. Samtidig så må jeg fortsette å smøre meg med tålmodighet og virkelig trene de inn så de fungerer i alle situasjoner!

Nok en gang hadde jeg en inspirerende og flott time med Anne Grethe. Dessuten var det 14. mai for ett år siden jeg hadde min første time med ho. Tiden flyr, men akk og ve så mye jeg har lært på den korte stunden - og selvfølgelig er jeg sulten på mer! Gleder meg til å fortsette treningen med de nye og riktige arbeidsoppgavene!!!

Og husk: positivitet avler positivitet!!


Legger til et bilde av den nye antiskli-hansken min - håper den kan hjelpe en del, for det å bruke "sandpapir" på grepet viser seg å gjøre vondt når man skyter med 6,5 hehe..

2 kommentarer:

  1. Hei Maren-Kristine.
    Kjekt å lesa bloggen din. Eg følgjer med på den. Ser du kjem med nokre små tips innimellom linjene. Kjekt for meg som er på eit litt lavare nivå, men eg satsar seriøst frem mot LS 2012 på Voss. Vi har alle våras eigne målsetjingar og min er at eg i løpet av denne sesongen kan klara eit stemne på rundt 240 og at eg neste sesong kan ligge mellom 235 og kanskje rundt 240 og litt over for så å toppe formen i 2012 :) . Eg er forresten din blogg nabo Geir på dfs.no. Lykke te vidare med satsinga, eg vil fylgje med deg. Ha fine kvelden..

    SvarSlett
  2. Så koslig å høre at du følger med - og ikke minst at du kan plukke opp noen tips! Er absolutt viktig å sette seg noen mål, for det gir inspirasjon for å forsette med trening og stevner. Det er helt utrolig hvor mye jeg har lært det siste året, og nå som jeg har konkrete arbeidsoppgaver så er det mye enklere å tenke langsiktig og holde fokus.. men det er klart, frustrasjonen kommer på besøk innimellom ;o)

    LS i Voss er definitivt noe jeg og har i "siktet" - ikke minst fordi det er/blir en ny og spennende arena!

    Masse lykke til videre med skytinga - og takk for kommentaren! ;o)

    SvarSlett