25. mai 2010 - Hjemmetrening med Scatt´en

Etter litt frem og tilbake ble det hjemmetrening med Scatt´en idag. Egentlig skulle jeg ut og skyte 50m på Løvenskioldbanen, men dessverre var lagene fulle.

Allikevel tror jeg det var bra at det ble sånn for da fikk jeg heller fokuset på å montere et ekstra innlegg bakpå børsa, og begynne uforstyrret å trene inn triggere! Jeg vil fremover jobbe ekstra for å trene inn disse "orda" sånn at jeg lettere kan oppnå fullt fokus i spesielt stressa situasjoner.

Refokuseringen er i gang - nå er det de positive tinga som gjelder!

Treningsøkten i kveld synes jeg gikk ganske bra - og spesielt på stående hvor jeg kjente at triggerne fungerer veldig bra. Brukte mest tid på kne, hvor jeg testet ut forskjellige triggere, avspenningsmetoder. Merker at jeg gleder meg til å skyte på Oslo Østre til torsdag for å lettere holde fokuset på å gjøre det samme hver gang og ikke på de holdestrekene som kommer opp (selv om de er veldig bra, så er det ofte at skuddet ikke sitter der holdeområdet er..) Men i knestående synes jeg fortsatt at avspenningsfokus på venstre arm/bein, godt grep og god kinnkontakt fungerer best - så da er det bare å terpe og fokusere 100% videre!

Prøvde litt liggendeskyting med Scatt´en, men rommet er for kort så det funker ikke. Derfor trenger jeg virkelig å trene hos OØ.

Avsluttet økten på stående. Tok litt tid, men plutselig var jeg der jeg skulle være og da var det fin flyt. Fikk også mulighet til å bytte fra lappen jeg bruker for å se hvor bredt jeg skal stå til tommestokk. Mer hendig å ta med seg og enklere for meg å gjøre småjusteringer (uten at lappen flytter på seg osv). Stod også ca 5 cm bredere enn jeg pleier, og det synes jeg funka bra. I tillegg jobbet jeg godt med triggerne som jeg vet kommer til å være veldig nyttige!

Avtrekka var til tider bra de også, men vet ikke om de faktisk har sååå mye å si som Scatt´en vil ha det til.. er litt skeptisk, for jeg synes jeg ofte gjør en bedre jobb enn det jeg får anvist.. Men uansett er det bare å jobbe på, være nøye og ikke minst - gjøre det samme på hvert avtrekk!

Synes dagens økt hadde mye bra i seg, og jeg gleder med til å få en periode nå med trening og lite stevner sånn at jeg kan flytte fokuset bort fra poengsummer og over til arbeidsoppgaver!

2 kommentarer: