24. mai 2010 - dobbeltstevne i Askim og Spydeberg.

To stevner stod på listen i dag, men kan ikke si at selvtilliten var på topp etter null trening denne uken. Jeg har rett og slett hatt masse som jeg måtte få gjort, og da har jeg måttet velge bort skytetreningen. I tillegg var det meningen at jeg skulle sette på enda et innlegg bak på børsa. Innlegget har jeg, men lange nok skruer fant jeg ikke i farten, så da ble det med "litt for kort" børse..Resultatet av det kjente/så jeg idag.

Det skal ingenting til for at jeg ikke har selvtilliten når jeg skyter. Så jeg var litt skuffa over situasjonen jeg hadde satt meg selv i - med ingen trening.

Spesielt på første ståendeserien merket jeg at jeg var veldig "ute av det". Det første skuddet trakk jeg nemlig bare av! Plutselig sa det pang æ gett - og den havna under i 7´ern! Men bortsett fra det leverte jeg 4 gode skudd.

Askim stevnet 237.

Ellers så var det jevnt over en blanding av bra skudd og utdragere som jeg så - og som jeg vet kommer fordi jeg ikke har rutinen på plass! Skjøt ikke omgang heller, fordi jeg rett og slett ikke følte for det!

Tok turen videre til Spydeberg, men jeg var veldig i tvil om jeg i det hele tatt skulle skyte. Kjente en blanding av "trist og tom" fordi jeg vet at trening må til for å bli bedre, men at det ikke lar seg gjøre så lett.. driiit!

Men etter å ha tenkt litt gjennom alt tullet, så kom jeg fram til at det var bedre om jeg bare skjøt. Jeg skulle blåse i poengsummen, men heller kjøre en treningsøkt. Som sagt, så gjort! Tok de første prøveskudda på stående, men synes det var veldig rart at jeg traff over i åtteren! Trodde det var min feil, og at ståendestillingen ikke fungerte. Men da jeg la meg ned for å forsette prøveskudda, så lå jeg på samme sted. Da var det bare å skru for harde livet og håpe på det beste. Den første liggendeserien viste at jeg ikke hadde skrudd nok, men at jeg hadde en fin samling.. På stående hadde jeg bestemt med for fullt fokus på nullstilling, og triggere. TØFF er ordet som skal hjelpe meg å holde fokus og være på. Synes det fungerte veldig bra - kjente en utdrager så det var greit. På kne gjorde jeg en god jobb på de tre første skudda, men dro ned de to siste. Sliter forsatt med for dårlig skulderkontakt, noe som gir meg disse "møte-med-skuldra-skuddene" som treffer under. Spesielt på grunnlaget kom det to slike skudd på kne som ødela mye for sluttsummen - MEN jeg skal ikke tenke på det!



Etter å ha vurdert dagens to stevner, som i seg selv var en berg og dalbane - sitter jeg igjen med en sterk følelse om at jeg har ekstemt lyst til å trene. Spesielt når jeg nå skal montere et ekstra innlegg bak, og muligens stå litt bredere på stående (prøvde det på siste stevnet og det føltes bra). Jeg skal også trene inn triggerne mine slik at de etterhvert blir en selvfølge i skytingen min.

Wuhuu - jeg gleder meg til å trene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar