23. januar 2012 - Trening...

Ahh, jeg misliker sterkt når uka ikke starter som den skal! Spesielt blir jeg litt grinete hvis jeg ikke får dratt på den planlagte skytetreningen hver mandag.. Og hva skjedde denne gangen? Jo, det skal jeg fortelle. Jeg dro litt tidligere fra jobb, og kom hjem slik at jeg rakk og slappe av litt. Tok med meg utstyret ut i bilen - starta bilen - rygga 20 cm bakover...og så ble den høyre billykten foran svart. Og snipp snapp snute så var den skytetreningen på Oslo Østre ute! Jeg tar ikke sjangsen på å bli stoppa av politiet og få bot... Det er heller ikke fort gjort å bytte lyspære - tenkte kanskje at de kunne gjøre det på bensinstasjonen, men så kom jeg jo på at de som jobber der kun kan selge pølser...Så da var det bare å snu.

Var ikke akkurat superhappy, så jeg trengte litt tid til å roe meg ned og tenke over hva jeg ville gjøre. Også jeg som hadde sett sånn frem til denne treningen hvor jeg skulle jobbe med å vri meg enda mer mot skivene og få balansen mer over på venstre side!

Jeg bestemte meg til slutt for å ta frem Scatten og prøve meg i stua. Det er litt trangt, men har jo gjort det før. Problemet er bare at jeg har blitt litt for vant med å trene på Oslo Østre hvor det er masse plass, bra lys og jeg klarer å holde fokuset oppe siden det tross alt er en skytebane jeg står på - og ikke hjemme i min egen stue. Jeg jobba som best jeg kunne og prøve ut stillingsjusteringer, men det var vanskelig å beholde konsentrasjonen. Men jeg fikk nok en gang bekreftelse på at avtrekka mine er veldig bra. Så når jeg finner en god knestilling som jeg kan stole på og slappe av 100%, så tror jeg det kommer til å bli riktig så bra.

Det ble en økt på ca 1,5 time, inkludert tørrtrening på stående. Jeg pleier ikke sette opp skiva på stående, og tar heller noen stillingsøkter når jeg skal få tilbake følelsen i beina etter knesittinga.


Det føles som om det er noen som ser på meg mens jeg skyter..hmm..

Det var godt å få til en liten økt idag, men absolutt ikke optimalt med tanke på hva jeg hadde planlagt og hva jeg trenger å trene på. Det ser nok litt svart ut for torsdagens Kretsmesterskap i Halden, for dette var ikke en optimal oppladning - og en god oppladning hadde jeg virkelig trengt når tre kneserier skal skytes og selvtilliten på stående skal opprettholdes. Nå føler jeg meg tvers igjennom usikker på kne, og jeg gleder meg bare til økten med Anne Grethe om en uke! Så får jeg se om det til torsdag blir KM i Halden med en togtur på 1 time og 45 minutter en vei, eller trening på Oslo Østre som ligger maks 15 minutter unna med bil (som nå har fått en ny lyspære)...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar