13. juli 2012 - Hjemmetrening med Scatten

I kveld tok jeg frem Scatten for å få litt mer trening foran Moss/Våler- og Skiptvet-stevnet i morgen. Målet var også å finne en ok løsning på skytterdressproblemet. Et tips jeg fikk var å ta på meg en ekstra genser under. Jeg fant en tykk fleecejakke, som er noenlunde kroppsnær. Det ble veldig varmt, men det hjalp en del - spesielt i den øverste delen. Buksa derimot, er det verre med. Den er såpass stor over rompa/låra at jeg nesten ikke kjenner at jeg har den på meg. Det er jo en litt ekkel følelse siden det er godt å føle at man har støtte på stående.. Og jeg tror det blir litt vel mye hvis jeg skal ha på meg en ekstra stilongs under der igjen.. Håper virkelig jeg finner en løsning på detta styret altså!

I tillegg prøvde jeg nok en gang og legge inn et ekstra innlegg i kinnstøtta og denne gangen funket det mye bedre! På kne og ligg hjalp det masse - fikk endelig slappet ordentlig av i hodet. På stående sleit jeg med at jeg ikke så rett inn i siktet.. prøvde litt forskjellig med plasseringen av hodet - munnen åpen og igjen.. Til slutt fant jeg ut at jeg også måtte passe på å flytte kinnstøtten litt mer sideveis mot høyre - og da funket det veldig bra i alle stillinger. Godt å endelig få slappet ordentlig av i hodet etter over 20 år med skyting.. man lærer mens man lever!

Derfra gikk treningen veldig bra. Nå merker jeg hvor mye triggere har å si med tanke på å gjøre det samme hver eneste gang - beholde roen og fokuset - beholde selvtilliten/tøffheten - troen! Bitene begynner virkelig å falle på plass, og jeg gleder meg til innendørssesongen for da passer dressen min igjen etter omsyingen og jeg kan virkelig begynne å terpe! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar