Noen som kan hjelpe?

Jeg har en "liten" krise på gang 1 mnd. før LS. Skytterdressen min har blitt altfor stor, og jeg kan ikke ta den inn noe mer. Det er heller ikke mulig å få justert den i tide.
Det var jo selvføgelig dårlig timet fra min side, men samtidig trodde jeg ikke at en kostholdsendring skulle ha så rask innvirkning. Jeg var forberedt på at det ville ta måneder - men den gang ei.. Bra men med en stor utfordring når det kommer til skytterantrekket!
Er det en eller annen sjel der ute som kan vil leie/låne ut en skytterjakke og/eller bukse til og med LS?? Da hadde jeg vært evig takknemlig!  (ps - jeg bor i Oslo, men kan reise litt for å få tak i en dress som passer)..

Jeg er 1,79 høy - raske mål: B: 96cm, L:92 cm, H: 100 cm.. Jeg kan gi flere mål på mail!
Slik ser dressen min ut - den som har blitt for stor..
Send mail til marenhei@yahoo.no hvis du kan hjelpe meg!
På forhånd, tusen takk :)

2 kommentarer:

  1. Kan desverre ikke hjelpe deg, men du kan hjelpe meg siden jeg har motsatt problem. Hvordan ser dette mirakelkostholdet ut?

    SvarSlett
  2. Tja, det er nok ikke noe mirakelkosthold akkurat. Fra før så har jeg trimmet ganske bra, men spist akkurat hva jeg ville når jeg ville. Ofte gikk det lenge mellom måltidene og ikke var jeg så veldig glad i å lage mat heller - så det ble lettvinte løsninger. Men så fikk jeg nok og tok noen timer med en kostholdsveileder (med mastergrad). Hun har ikke troen på lavkarbo, men heller å ha faste måltider, spise mat som virkelig metter, se etter nøkkelhullsmerkede produkter og se på brødskalaen. 5 om dagen er også viktig, men ikke mer enn glass juice siden det har så mye fruktsukker. I tillegg skal man velge margre produkter, og kutte ned på olje/smør. Tallerkenmodellen er også en ting man skal følge - spesielt til hver middag: halvparten skal være grønnsaker/salat o.l. - den andre delen av tallerkenen deles i to hvor den ene delen er proteiner (rent kjøtt) og den andre består av tilbehør som grov pasta, "grov" ris, poteter o.l.. Jeg justerte litt etter litt ettersom jeg fikk tips fra veilederen min. Jeg har ikke telt en eneste kalori, men tenkt over hva jeg har puttet i meg og når. Og godiskosen har jeg kun en gang i uka (men har ikke trengt det fordi søtsuget har nesten forsvunnet :)

    Det er selvfølgelig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer, men det viktigste er å ikke tenke på det som en kur men som noe man skal gjøre resten av livet. Jeg har aldri helt fått "ånden" over meg til å gjøre noe med vekten, men når jeg nå endelig tenkte at nok er nok er jeg veldig glad for at jeg fikk råd fra noen som er genuint opptatt av at du skal få i deg nok næring og ikke være sulten - og som har topp utdannelse innen det feltet :)

    Målet mitt med dette var til syvende og sist å føle meg mer sunn og "sprek", og det gjør jeg definitvt :) Men som sagt - litt kjipt at dressen ikke passer nå som LS nærmer seg og skyteformen virkelig var i ferd med å stabilisere seg på et bra nivå.. Noen utfordringer skal det være! :)

    SvarSlett