11. august 2014 - "Mestermøte" i Alfhallen

Det er ikke hver dag man får mulighet til å se verdens beste skyttere i aksjon, så det var innmari stas å få mulighet til å overvære Alfhallen Eley Cup! 

Landslaget har samling i disse dager og forbereder seg til VM i september. I den anledning hadde tre kjente internasjonale skyttere tatt turen til Norge. Petra Zublasing er ranket som nummer en i verden og er verdensrekordholder.  Niccolo Campriani er olympiske mester fra OL i London (jeg husker godt at jeg så på finalen!) - begge skytterne er fra Italia. Tyskeren Henri Junghaenel ble kåret til verdens beste skytter i 2013. Disse tre var altså på plass for å skyte to finaler i Alfhallen.

Men konklusjonen ble egentlig til slutt at vi ikke trenger besøk av skyttere fra andre land når vi har Malin Westerheim! Hun gruste mildt sagt alle konkurrentene under match-finalen! Malin er ranket som nummer 10 i verden, men hun skjøt 3,6 poeng over verdensrekorden til Petra Zublasing i kveldens Eley Cup-finale! Malin's 466,3 poeng er også 3,8 poeng høyere enn verdensrekorden for menn! Shitt pomfritt altså - her lukter det OL-gull lang vei!



Det var skikkelig inspirerende og motiverende å oppleve denne skytingen. Jeg kjenner at lysten til å skyte øker, og selv om det antakelig alltid vil forbli en drøm så kjente jeg på følelsen "dette har jeg lyst til å jobbe for også".. Tenk det - alt det de får oppleve og lære! Hadde jeg vært 10 år yngre og vunnet i lotto skulle jeg kjøpt meg Bleiker og ny reglementert skytterdress og satset. Men det bli vel med drømmen. Jeg likte forøvrig det ordtaket som Christian Lilleng sa under intervjuet til NRK på LS: "Sikter man på no svært, så ere lettære å treffe!"

Det var kanskje derfor jeg ikke klarte å dy meg da landslaget og gjestene tok et gruppebilde - jeg måtte ta en liten "photo bomb" mot slutten. Hvor ofte er det man er i et slikt selskap? Dette ble mine "15 seconds of landslag", for å si det på den måten - et lite minne for livet :) Og det ser ut som om besøket vårt tok med med et smil..


Jeg var ikke bare i hallen for å se på konkurransen. Det ble også en fin treningsøkt på meg - tilsammen 250 skudd og mye bra skyting! Spesielt kne går innmari bra for tiden. Er jeg flink med å puste tre ganger og tar et bra avtrekk så sitter skudda i 50-metertieren. Det er også fint med en ekstra bekreftelse fra Bjørn som fulgte med på skytingen at rekylopptaket er meget godt! På liggende har jeg en litt aktiv høyreskulder, men skyter godt der også. Jeg har knotet mye med den stillingen - med Saueren er det ikke alltid mulig å finne en perfekt skytestilling i alle tre posisjonene, så her har jeg kompensert litt. Men kanskje, nå som jeg er klar over det så kan jeg gjøre noe med deg. Det var i hvertfall gøy å skyte med 22en igjen og jeg følte jeg fikk mye bra ut av treningen. Har litt mer å hente på stående, men her skal jeg blant annet teste et såleskifte på neste trening. I tillegg blir det fokus på DFS-program før helgens to stevner + organisasjonsmedalen.


Kne: 96 - 97 - 99

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar