2 x trening i Alfhallen

Denne uken har det allerede blitt to treninger i Alfhallen. Det var skikkelig godt å skyte med 22en etter en helg med mye 6,5-rekyl. Jeg hadde lyst til å se litt nærmere på liggendeskytingen min, siden jeg synes den har blitt dårligere den siste tiden.

Kne er litt opp og ned, men mot slutten bedret det seg betraktelig da jeg ble bevisst på at jeg ikke puster mer enn en gang mellom skuddene. Jeg kan med fordel ta to-tre pust før jeg trekker av for å bli mer avspent og fokusert. Da satt også min første 100-serie på kne på 50-meterskiva. Det er jeg skikkelig fornøyd med!

Kneserien på 50-meterskiva.

Både på kne og liggende er hvorda jeg plasserer kolben i skuldra ganske avgjørende. På kne må den godt inn mot midten for at kolben ikke skal begynne å skli. Det samme gjelder igrunn på liggende. Tommelplasseringen har også noe å si. På liggende er den rett bak siktet, mens på kne og stå er den på høyre side av pistolgrepet - hvis ikke, blir jeg anspent i høyreskulderen og får ekstra puls i børsa. Ellers er det balansen, hardt avtrekk og riktig skive som fortsatt er veldig gjeldende for alle stillingene!

Ståendeskytingen er litt opp og ned. Her er den største utfordringen å være nok på "hugget". Jeg blir litt uengasjert, litt for avspent og rolig, noe som igjen resulterer i litt for dårlig reaksjon og timing. Men er jeg hard på avtrekkeren og har den riktige tenningen, går det riktig så bra.

Mandagens skyting gjorde jeg kun på 50-meterskiva for å få luke bort unøyaktigheten fra uteskytingen. På onsdag fortsatte jeg på den internasjonale skiven som en oppvarming. Jeg skiftet også fra 3.9 til 4.0-hullkorn for å se om det kunne hjelpe litt på synet. Ting blir litt "blandet" og raskt uklart, og siden jeg vet at jeg ikke har mye luft rundt blinken ønsket jeg å se om det kunne hjelpe. Jeg vet ikke om jeg merket en tydelig forskjell eller om det var mer som en placebo, men det virket litt bedre. Liggendeskytingen var i hvert fall mer sharp enn på lenge, og det er spesielt her jeg sliter med å se bra. Jeg kommer i hvert fall til å fortsette å bruke det hullkornet og ser hvordan det går videre. I tillegg kommer jeg til å prøve et større hullkorn i banebørsa også.


2x10 skudd liggende, 50-meter.

Halvveis inn i treningsøkten gikk jeg over på 200-meterskiva. Det ble gjennomkjøring av 35-skudden, to grunnlag, tre omganger og litt ekstra kneskyting. 

Ligg: 50 - stå: 50 - kne: 50 - grunnlag: 97 - omgang: 100 = 347 poeng.

2xgrunnlag - 98 og 99 poeng.

Tilsammen ble det 200 skudd til slutt - men jeg kjente det gikk litt ut over konsentrasjonen. Spesielt på grunnlaget etter 150 poeng på 15-skudden kjente jeg at jeg begynte å få problemer med konsentrasjonen og det ble en liten overtenning på det første skuddet.

Målet denne uken var å få litt ekstra mengdetrening med 22en før LS. I motsetning til mange andre får jeg ikke skutt noen stevner før LS siden jeg skal i bryllup i Bergen førstkommende helg. Men det er tross alt en av mine aller beste venninner som skal smis i hymens lenker og jeg skal være forlover! Det blir stor stas - så da må skytingen heller vike litt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar