14. august 2014 - Trening i Alfhallen

I dag ble var det kun fokus på ståendestillingen på trening. Jeg har mistet litt av den skikkelig gode balanserte stillingen som jeg hadde for ca 3 uker siden, og den vil jeg gjerne ha tilbake. Jeg kjente også at jeg var litt sliten, så det å kun fokusere på en ting var et godt valg denne kvelden.

Jeg prøvde mye forskjellig - eller småjusteringer. Testet ut andre såleinnlegg, uten at det var noen videre suksess. Jobbet med balansen - det å kjenne trykket under føttene. Avspenning var selvfølgelig et fokus og jeg prøvde å "scanne" kroppen for å kjenne etter om det var noen spesielle steder med mer spennning. Og mot slutten var det nettopp dette som hjalp mye. Det viser seg at jeg ikke har slappet av hodet/nakken. Med en gang jeg begynte å gjøre det, kom også tierne. Endelig gikk jeg bra begynnelsen av 90-tallet til midten av 90-tallet og alt i alt føltes alt mye mer kontrollert. Klarer jeg å skape en god rutine på det, samt balansen under beina, så tror jeg at "toppformen" på stående skal komme tilbake igjen.

Stående. Utdragerne kom av at jeg var litt sliten og ikke klarte å holde konsentrasjonen oppe i 100% hele veien. Men de ti siste skudda skjøt jeg veldig raskt - tror ikke jeg brukte mer enn 2-3 minutter, avspenningen av hodet/nakken hjalp tydeligvis.

Beinplasseringen er også viktig, og innimellom tar jeg bilde av den for å dokumentere og huske vinkelen på høyrefoten.




Avslutningsvis tok jeg ti skudd på kne for å sjekke stillingen. Det ble en finfin samling! Jeg skjøt også en omgang på 50-meterskiva og den satt samme sted som på kne, så alt virker bra.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar