16. juni 2011 - Trening hos Oslo Østre

Aaah, det var digg med litt trening nå ja! Har mildt sagt ikke hatt den store treningslysten eller tiden i det siste, men i dag var det ingen kjære mor lenger. Men ikke nok med det - denne gangen kjørte jeg selv til trening - wohoo! Der var enda en kjøre-bil-i-Oslo-barriere brutt for min del. Tror også at dette kan gi meg mer treningslyst siden jeg nå ikke er avhengig av buss eller sjåfør for å komme meg opp på Oslo Østre for å trene :o) Hurra!

Ellers fikk jeg en god to-timersøkt på banen i dag. Riktignok på 100-meteren, for der skjønner jeg elektronikken. Dessuten tror jeg det kan være vel så bra for selvtilliten og fokuset å heller gå for innertierne fremfor tieren - da blir jeg litt mer offensiv. Tilsammen skjøt jeg 83 skudd for det var det jeg hadde og bruke - resten må jeg ha til Viken II i helgen. Men det som er greit med å skyte med 6.5 er at jeg må ta klikkepauser pga miragen som fort kommer, og da holder det med 83..

Fokuset for treningen var igrunn å få litt godfølelsen på stående, og jobbe med nullstillingen, få ro i kroppen, samtidig med god trykk på avtrekkeren og god timing. Dette følte jeg at jeg fikk til ganske bra igrunn, og skjermen viste det samme - det ble kun tiere på absolutt alle ståendeskudda i dag (ca 26 skudd:)

Kne var naturlig nok noe som fikk hovedpri i denne treningsøkta. Justerte litt her og der uten at det var så stor forskjell. Fortsatt er det akkurat som om pulsåra er koblet direkte inn i børsa, noe som gjør meg usikker og anspent. Og når jeg prøver å unngå dette ved å være avspent, sjekke nullstilling, puste godt, ta et bra avtrekk osv så hjelper det ikke stort da heller.. Jeg har en jobb å gjøre videre i hvert fall, men for nå så får jeg heller prøve å ha fokus på nullstilling, timing og godt avtrekk - og krysse fingra..


Noen av ståendeskudda. En del innertiere og ellers mye bra å ta med seg videre!


En av de bedre kneseriene.


Et av de tre grunnlaga jeg skjøt - 99-100-100. Må være enda mer flink til å passe på at alle ringene er sentrerte i alle stillinger slik at jeg ikke får noen skjeve serier (sånn som på liggende).

Imorgen SKAL jeg få til en tørrtreningsøkt før det shmeller igjen på lørdag og søndag. Siden jeg vanligvis er helt på randen nervøs før store stevner så må jeg legge en liten plan. Derfor er det mulig at det feks kan bli en liten joggetur før jeg skal i ilden ved to-tiden på lørdag. Kan ikke skade å prøve det i hvert fall.. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar