12. juli 2011 - Avtrekk er vanskelige greier..

Avtrekk er vanskelige greier ja.. faktisk så vanskelig at jeg står her i skytterklærne og skriver ut min lille frustrasjon. Har drevet på siden klokken sju, og nå er det like før knærne detter av. Hadde tenkte å jobbe med både stående og kne i dag, men pga en trøblete Scatt som flytta holdeområdet slik det selv passet den så kom jeg bare til kne. Det virker som om det fortsatt er noe galt med den, for den flytter fortsatt holdeområdet gradvis i serien, men jeg må bare holde fokuset på avtrekket. Men absolutt ikke en optimal situasjon! Dessuten er kne en fryktelig tung stilling å jobbe med. På stående kan man holde ut ganske så lenge, men når du først mister følelsen i beinet på kne så er det stopp - da må man ta pause!

Nå svir det i begge knærne og i venstre albue og jeg er sulten etter 150 klikk på Scatten. Skakke være lett dette her. Men tror jeg har kommet enda et stykke på vei til å finne en god stilling. Jobbet mye med det i kveld, og spesielt hadde jeg fokus på høyreskulderen som er så stiv som en stokk. Avtrekket begynner å komme seg nå som jeg har løsnet litt opp på trykket i skulderen. Virker som om hele høyrearmen slapper mye bedre av. Dette tar jeg med meg videre til imorra. Da skal jeg begynne økten på stående slik at jeg er helt sikker på å få tid til det. Har jo tross alt lyst til å kjenne på godfølelsen som jeg var innom såvidt på den forrige økten. Imorra er siste mulighet for skytesimulatortrening før jeg reiser til Degernes for lading av maaange skudd og trening på Blytjernbanen. Håper jeg kjenner effekten av denne treningen med skarpt kaliber. Har i hvert fall hjulpet før!

PS - jeg må huske på å ta med Scatten på LS, så kanskje jeg få litt hjelp til å se om den må fikses..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar