14. juli 2011 - Innskyting av feltbørsa

I går var det mye som skulle gjøres før hjemturen til Degernes. Jeg skulle trene med Scatten, jogge, levere kattene til en venninne og så skulle jeg til frisøren. Det begynte ikke så altfor bra, for etter noen klikk med Scatten, så var den plutselig "død"!! Dvs datamaskinen skjønte at begge kablene var tilkoblet, men jeg fikk ikke opp noen registrering på skjermen - ikke en eneste grønn strek! Sjekket alle koblinger, ledninger og restarta på alle måter, men den ville ikke.. Ringte support, men han som er ansvarlig for Scatten hos Megalink var på ferie.. Iiik! Og så jeg som er avhenging av den nå før LS..

Etter litt ringing hjem osv, så var det en mulighet for å levere den direkte hos Megalink og at jeg kunne få en låne en av de imellomtiden. Blir spennende å se imorra om det ordner seg! Da ble det ikke noen ordentlig skytetrening lell, men resten fikk jeg gjort og rakk toget hjem klokken ti.


I dag var målet å ta en joggetur, for så å være ute på Blytjernbanen til ca klokken tre.. Jogging ble det, men tidskjemaet røk.. jeg var ikke ute på banen før over fem. Godværet og det at det er meldt regnvær stort sett i en uke fremover gjorde at jeg ikke stresset meg ut.

Planen var egentlig å trene på bane først, og så skyte inn feltbørsa som jeg har brukt siktet til innendørs. Banetreningen falt derfor bort, siden jeg skulle hjelpe Eileen litt med hennes skyting også.
Feltpipa har igrunn vært helt rå, og den er "still going strong" etter opp mot 7000 skudd. Cluet er nok litt det at pipa er ganske så gammel, og det er ikke til å stikke under en stol at de gamle løpa holdt lenger enn de som er til salgs nå.. Uansett, dette løpet samler noe helt rått, og jeg har ganske så hardt lada skudd på felten med 43,6 grain. Det er nok litt derfor jeg ikke er så glad i å skyte felt, for jeg kjenner stooor forskjell på rekylen på disse og baneskudda. I tillegg til at det er så dårlig tid. Men men, er jo LS bare en gang i året så da får man greie å børste støvet av børsa!

Jeg har også meldt meg på felten på Nordre Land til neste helg for å få en gjennomkjøring. Har jo ikke skutt felt siden LS i fjor.. Det sier jo litt om mine prioriteringer når det er vinter: hurra for innendørsskytingen.


Jeg fikk skutt meg inn på 200 - 300 - og 100 meter ikveld. På 200-meter satt pappa opp en 100-meterskive for jeg vil gjerne ha rund blink når jeg skal skyte meg inn. Nå skal det sies at 100-meterblink på 200-meter er i det minste laget, men jeg stoler på liggendestillingen min. Spesielt de siste 6 skudda hadde en samling godt innenfor tierblinken - dog den var litt skjev. Men sånn er det når jeg ikke kan ha halve knepp på felt.


På 300-meteren var skiva litt større, så der dristet jeg meg til litt kneskyting også. Skjøt to serier hvor jeg på den første glemte å slakke remma, og derfor lå høyt. På serie nr 2 gjorde jeg det og skjøt 6/6. Veldig stas fordi jeg følte jeg hadde god kontroll på tross av den voldsomme reklyen. Det er da jeg merker den gode effekten av Scatt-treningen!


Forsatte på 100-meteren hvor jeg også hadde veldig bra samlinger på Lesjaskiva. Måtte flytte siktet litt frem fordi den treffer brilla når det smeller. Men også det gikk veldig greit.

Resten av kvelden gikk med til veiledning og skravling med søskenbarnet mitt Eileen. Det ble ikke mange skudda på ho, men hun avsluttet på kne med en kjempefin 50-serie!! :o)


Eileen med 50 poeng på kne og fin samling! :o)

Imorgen blir det en tur til Drøbak for å byttelåne Scatt, så det blir det banetrening og lading av mange skudd. Huhei hvor det går!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar