6. juli 2011 - Trening på Blytjernbanen

Da var sommerens første ordentlige skytetrening gjennomført. Stikkord: varmt, stikkende innsekter og innlæring av triggere..

Det har vært meldt litt regn og varierende vær denne uka, men varmen har uansett bestått. Trodde kanskje det skulle bli litt kjøligere i dag enn i går, men det ble heller omvendt. Merker at jeg blir litt sløv og trøtt i dette været, og det er vanskelig å holde konsentrasjonen oppe. Til slutt fikk jeg karret meg utpå Blytjern, kobla til alt som skal kobles til og begynt å skyte.


Sammendraget etter kveldens trening var en haug med 49-serier på stående. Bra det, men hadde ikke godfølelsen det helt.. MEN jeg var hard på å bruke avspenning og avtrekk på hvert eneste skudd, og so far so good.. Den siste ståendeserien jeg skjøt, ble det til slutt 50 poeng ;o) Kne derimot er en litt annen sak. Må virkelig trene mye mer i den stillingen fremover for å bli sikker og mer avspent. Men fortsatt har jeg mye mindre puls etter at jeg flytta remma litt frem. Men innimellom rykker jeg til i kroppen, og jeg tror nok at avtrekket er nøkkelen til å forhindre at det skjer.. Trening, trening, trening - med Scatten vil hjelpe :o)



De siste fem skudda på stående, kombinert med grunnlagsskytingen (98 poeng) - glemte å skifte til ny skive gitt..

Ellers må jeg si at jeg savner selskap der ute på banen.. noen å sparre litt med når man allikevel må vente på at løpet kjøler seg ned mellom øktene. Det hadde vært trivelig! Men jeg får bare tenke på hvorfor jeg trener, hva jeg skal trene på og det positive det gir!



Nesten direkte fra banen, bar det videre til toget. Tok det fra Rakkestad, og det hele gikk ganske så glatt helt til vi passerte Nordstrand stasjon - da stoppet vi opp. Og etter en god stund med venting fikk vi vite at toget måtte snu og stoppe på Nordtrand og sette oss av der.. For nå var plutselig alle spor inn til Oslo S stengt.. Joa - greit å vite det på forhånd. Etter enda mer venting kom vi endelig frem til stasjonen, men der ventet også en god haug med andre passasjerer fra andre tog som heller ikke kom videre. Og alle skulle ha taxi på NSBs regning. Heldigvis kom HJ "to the rescue", og jeg kunne fornøyd dra før taxikaoset begynte.. NAIS! ;o)

Imorgen blir det en fysisk økt, før jeg på fredag børster støvet av Scatten og tar en god økt med den. Håper Sonny og Diesel ikke synes det er altfor gøy å leke med ledninger og slikt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar