2. juli 2011 - Fylkesmesterskap

Ja, så er Fylkesmesterskapet over for i år, og jeg satte ny rekord - av den dårlige sorten.. Fikk en 5er på stående! Skuffa - ja! Overrasket - ja og nei - det har skjedd mye rart de siste åra så jeg begynner å bli herdet..

Det vel kanskje ikke så vanskelig å skjønne at det ikke gikk bra i dag. Kan jo si at "mesterskapsmonsteret" tok meg igjen, men denne gangen var det mest uflaks som gjorde at det gikk som det gikk.

Jeg var jo spent før jeg skulle skyte, men ikke så mye mer enn ved vanlige stevner. Været var nok en gang grått, med vekselsvis regn og litt vind. Spesielt da vi begynte å skyte blåste all kruttrøyken min vei, så blinken var grå som de to forrige stevenene. Kom meg allikevel inn greit i midten til slutt på prøveskudda, og var klar for første serien. Jeg var nøye med avtrekk og rund blink, noe anvisningen bekreftet - bortsett fra at samlingen satt nede til høyre og akkurat nok til at det ble en sur 9.9.

Dette gjorde at jeg sank ned noen hakk i kroppen - ikke optimal start nei. Skrudde litt opp og venstre, og forsatte på stående. Beina stod nå mer samlet og stillingen føltes mye bedre. Under gjennomføringen hadde jeg fokus på å roe meg helt ned og puste godt mellom hvert skudd før jeg begynte å sikte og avslutte med et godt avtrekk. Det var egentlig greit rolig i siktet, men nok en gang sleit jeg med timingen. På det siste skuddet kjente jeg at kroppen knøt seg godt - i etterpåklokskapens navn skulle jeg begynt på nytt - men istedet skjøt jeg og dro ut skuddet til høyre. Æsj nå ble det en åtter tenkte jeg. Anvisningen startet med en lav tier - det var greit. Fortsatte med en lav åtter - hæ? Og så to lave niere - ikke bra!! Det siste skuddet tok det litt tid før jeg registrerte hva var for det sytes ikke på monitoren - en femmer ja. Hvorfor ikke kjøre på med rævva når man er så godt igang!! 41 poeng og tilsammen ti poeng tapt på de første 10 skudda - storartede greier gitt. Kjente at kroppen sank enda mer sammen, og at jeg fikk en følelse av likegyldighet.

Men kneskudda måtte skytes og jeg bestemte meg fort for at jeg skulle skyte bra på disse. Jeg satte meg opp og var helt rolig - ingen nerver overhodet. Men i siktet hoppet det skikkelig! Det skjønte jeg ingenting av siden det omvendte har vært tilfelle siden jeg hadde møtet med Anne Grethe.. Det tok laaang tid før jeg skjøt det første skuddet, for jeg håpte at det ville roe seg. Men det gjorde det ikke, og skudda måtte ut. Jeg var overrasket over at jeg fikk en så bra samling som jeg gjorde, men serien var lav og det ble to niere her også. (Men på grunnlaget fant jeg ut at jeg ikke hadde flyttet remma frem slik jeg skal gjøre nå, noe som gjorde at pulsen nesten forsvant igjen.. Sånn skjer når man ikke har trent inn stillingen..)

Med 138 poeng som et utgangspunkt foran grunnlaget, "bestemte" jeg meg for å skyte 100 ;o) Men først var det prøveskudd på stående, hvor jeg tok med meg mye av det jeg hadde lært fra den første serien. Beina var fortsatt mer samlet, og plasseringen av kolben i skuldra jobbet jeg med for å få til bra. Roen var i kroppen og kjente faktisk selvtillitsfølelsen komme tilbake! Det fløt godt og jeg var flink med avtrekket. Det ble faktisk 50 poeng i en fin, men litt høy samling. Kjempedigg igrunn, og litt surt selvfølgelig siden dette viser effekten av bittelitt fokusert trening..

Uansett - grunnlaget var igang og pulsen steg litt. Jobbet med pust og ro i kroppen slik som på prøveskudda. Det så bra ut, men så at skudd nr to gikk til venstre. Jeg skjøt ståendeskudda ganske raskt, så jeg hadde veldig god tid på kne. Det var da jeg fant ut at jeg måtte flytte remma frem, i tillegg rakk jeg også et klikkskudd før resten. Jeg jobba bra og det så greit ut. Jeg tok meg også tid til et klikkskudd på liggende for å kanskje unngå et høyt førsteskudd. Det var litt grått i siktet, så det så litt rufeste ut men greit.

Monitoren viste tier - nier til venstre (som jeg så det) - og en innertier på stående - veldig bra! Kne ble innertier - tier - innertier - supert! På liggende ble det innertier - tier - innertier - og en suuuur 9.9 til høyre (som i går på omgangen).. Skjerpings hele veien.

Men 98 på grunnlaget var jeg egentlig veldig fornøyd med, for det viste at jeg klarte å justere meg inn ut i fra hva jeg lærte på de andre seriene. Bare synd at jeg måtte "lære" under stevnet, og ikke gjennom trening. Men sånn er det bare når jeg ikke har klart å trykke inn noen gode økter - da må man bare ta det man får.



236 poeng er samme som ifjor - bare at det i år var en femmer som virkelig ødela. Men jeg dveler ikke over dette, for skutt er skutt. Jeg lærte mye nok en gang, og vil definitivt ta med meg dette videre når jeg nå endelig får tid til å trene. Og jeg GLEDER meg til å trene - det skal bli skikkelig digg! Nå skal jeg bare slappe av og nyte togturen hjemover til Oslo med Bon Iver på ørene. Imorgen blir den endelig jogging igjen, før jeg på mandag tar frem børsa og starter arbeidet :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar