12. november 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld var det nok en gang tid for trening. Etter helgens gode skyting var jeg klar for å jobbe med trykkpunktet under føttene, avspenningen og det å få tyngden av børsa gjennom armen, beinet og ned i foten. 

Utfordringen min på trening er at jeg kan ta litt "lett" på det. At dette ikke er noe problem siden det er trening det er snakk om. Men man kommer raskt ned på landjorda når det gjelder skyting. Man må gi alt når man trener også, ellers går det ikke veien. Det er helle ikke noe vits i å sende avgårde skudd halvhjertet. Så etter noen kjipe serier, falt fokuset på plass og jeg jobbet meget bra. Spesielt på kne var det rufsete en stund med en haug med 49-serier, men da jeg endelig begynte å lytte etter kroppen fant jeg ut at jeg ikke var flink nok i avspenningsfasen. Da ble pulsen nesten borte og jeg kunne slippe meg mer løs og jobbe med det å være hard på avtrekkeren.

Jeg holdt også på å nå det magiske 250-tallet. Jeg skjøt hele veien med åpen anvisning fordi dette gjør det ekstra utfordrende - og gir meg mer spenning i kroppen slik som på stevner. Jeg var derfor ekstremt stolt da de to siste ståendeskuddene satt i innertieren og det "bare" gjenstod fem skudd kne.. "It aint over ´til its over" er det noe som heter. Jeg tror jeg skal huske ekstra godt på den setningen nå fremover. Jeg tok rett og slett litt for lett på det, og etter to niere på kne gav jeg også litt opp og endte opp med 47 poeng. Ingen fin samling, men alt satt høyt. Så jeg hadde ikke vært nøye nok med nullstillingen og avspenningen før jeg begynte å skyte. Litt kjipt selvfølgelig, men helt min egen skyld. Uansett klarte jeg ikke være helt misfornøyd i og med at jeg faktisk hadde taklet stresset så bra på stående. Fokuset holdt på å skli ut mot slutten, men jeg samlet meg inn igjen. Det var gøy!



Generelt fra treningen: 10 skudd kne

1. stå-serie i 25-skudden..

2. stå-serie i 25-skudden :)

Stikkord fra treningen som jeg skal ta med meg videre:
STÅ
- Likt tyngdepunkt på hver ståendeserie
- NULLSTILLING + sjekk
- Trekk børsa godt tilbake i skuldra - kinnet langt fremme/foran på kinnstøtta - tygden ned gjennom hofta - slapp av i skuldrene

KNE
- NULLSTILLING + sjekk
- slipp opp/slapp av!!
- puste godt!

Optimalt sett skulle jeg nok hatt en økt med Scatten for å finpusse avtrekket før jeg skal skyte Viken II på onsdagskvelden. Men det kan fort ende i et slitent høyrebein og det er ikke en fordel. Så nå sier jeg meg fornøyd med treningen og tar heller en fysisk økt imorra. 


Planen er å høre på sporet "Konkurranseforberedelser" på iMaxFocus før jeg går inn på standplass. Dette fungerte veldig bra under utendørssesongen, så det er godt å vite at man har et triks for å roe ned nervene før skytingen onsdag. Ellers er fokus nullstilling, vekt under føttene, avspenning og tøff på avtrekkeren. Og sist men ikke minst - it aint over ´till its over - jeg skal gjøre mitt beste og kjempe på til siste skuddet er avfyrt. Mer enn det kan jeg ikke gjøre.

PS: jeg er også overraskende nok tatt ut til å være med på laget til Østfold under Viken II på søndag. De andre plassene gikk til Martine Minge, Eileen Torp og Vidar Juliussen. Vi vet hva vi har å gjøre, og det er å forvare tittelen fra i fjor!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar