27. februar 2010 - Finfelttrening på Blytjernbanen

Dagen etter treningen med skytesimulatoren dro de ivrigste av de ivrige ut for å trene litt feltskyting. Snøen lavet ned tett, men til gjengjeld viste gradestokken minus 1 og vinden var så godt som ikke tilstede.

Må si at jeg ble positivt overrasket når det gjaldt skytingen til de nye som aldri hadde prøvd feltskyting før. De forstod "prinsippene" veldig godt, og kompenserte for de forskjellige formene på skivene - det tok de jaggu fort! Tror derfor at hvis de fortsetter å trene på feltskyting og delta på stevner at de kan bli veldig gode og hevde seg i toppen.


De ellers så "seige" og sklisikre mattene skytterne ligger på var idag veldig glatte, så det var kjekt å ha litt "veggstoff" tilovers og ligge på.


Ikke veldig god sikt på 100m, men greit nok..




Med 6 treff for eldre rekruttene Ellen og Eileen på "trekanten", var det kanskje konkurranseinstinktet som ble vekket til live på bildet under.. ;o)




Audun "instruerer" Ellen i basis knestilling, men varierende hell - men artig at de hjelper hverandre og har det gøy! Eileen ligger konsentrert og skyter ved siden av. Ellen skjøt 4 skudd på kne og traff med alle - og ikke nok med det - hun lånte også min børse og skjøt for første gang med kaliber 6,5, og det så ikke ut som om hun hadde gjort annet!


Hadde ikke med meg dressen hjem denne gangen, men tok på meg min gamle fra ungdomsstiden og sjekket at jeg var innskutt - og det var jeg, hehe.. (har vist seg at det er en fordel for meg å ligge litt høyt innskutt på 100m på Blytjernbanen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar