3. februar 2010 - 2 stevner..

Onsdag denne uken var det klart for to stevner. Var litt spent på hvordan det ville gå etter gårsdagens lurvete trening. Men hadde bestemt meg for å ha fokus på nullpunkt, avspenning og gode avtrekk - uansett - og det var en god plan!


Jobbet bra med arbeidsoppgavene mine, samtidig som jeg hadde bestemt meg for å prøve å skru 2 knepp til venstre for å kompansere for at jeg treffer til høyre når jeg skyter stående - og det funka! Blodpumpa jobba no veldig på siste stående. Så at jeg "dro ut" det første skuddet - men trodde ikke det var så dårlig som en 8´er, men men.. Uansett var jeg ganske fornøyd meg både gjennomføring og poengsummen 241!

Neste stopp på programmet var 15m stevne i Aas, men kjente allerede på veien dit at jeg var fryktelig sliten i ryggen, og generelt resten av kroppen. Liker som regel å skyte flere stevner på en dag, men nå hadde jeg allerede skutt både mandag og tirsdag..
Uansett, når vi kom dit var det første som møtte oss en liten mus i trappa opp mot inngangen! En kjempeskjønn liten sak, med fyldig vinterpels. Den var tydeligvis ganske så opptatt med kveldens gjøremål, så det var såvidt at den flyttet seg.. Men den måtte flytte seg, eller så nektet mamma å gå opp trappa, hehe..



I trappa ser du den lille "flekken med hale"..


Men siden den ikke var noe redd, så var det bare for meg å gå ganske nært innpå den.. Hadde iphonen bare 10cm unna den! Kjempesøt!!

Kan ikke huske om jeg har vært å skutt på Aas sin 15m bane før, men det var noe kjent.. Uansett, begynte prøveskuddene som alltid - på stående, for så å avslutte på kne. Men da jeg satt meg ned på kne og skulle sette børsa i skuldra, merket jeg at noe ikke stemte.. Børsa satt ikke så godt som den pleide, og jeg måtte prøve å fikse på remma istedenfor å konsentrere meg om innskytinga! Bajs.. så at jeg muligens lå litt høyt, men turte ikke å skru nok pga de stressende prøveskudda - noe som straffet seg. Lå tydelig for høyt på første kneserie, og tapte to poeng på det! Skrudde derfor ned, men det var tydeligvis ikke nok, for jeg var fortsatt høy på stående.. Da jeg satte meg ned igjen på kne kjente jeg at nå var jeg sykt sliten i kroppen, og enda verre, jeg hadde sinnsykt vondt i hånda der børsa hviler.. husker jeg tenkte "hvordan skal jeg komme meg gjennom dette her, au au au!?" Så da ble det en ukontrollert serie.. Ikke noe morro.. 10 skudd igjen, og plutselig fant jeg krefter og fokus igjen! Tenkte at jeg ikke ville gi opp, og at jeg fortsatt kunne komme gjennom dette på en respektabel måte. Fant endelig roen og fokuset etter utallige remjusteringer og skruing. Nå var det gøy igjen - bedre sent enn aldri! Hadde god balanse, var mer avslappet i høyrehånden enn noen gang og var selvsikker! Det ble en flott 10-skuddssamling, med 9,8 som dårligste skudd - etterfulgt av to 9,9!


Så selv om sluttsummen på 238 poeng ikke var av de store, så må jeg si at jeg lærte ganske mye av dette stevnet! Ser frem til videre utvikling og trening videre ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar