10. februar 2010 - 15m stevne i Råde

Idag var det klart for 15m stevne i Råde. Kjente jeg var litt spent, siden dette var et "ordentlig stevne" og jeg de siste to dagene har skutt ganske bra..

Begynte som jeg hadde planlagt - 3 skudd på stående og resten på kne. Følte jeg klarte å skru meg inn ganske godt. Var nøye på å ha et bra 0-punkt og likevekt i kroppen samt gooode avtrekk. Jobbet godt og det så veldig bra ut gjennom siktet (bortsett fra at jeg forsatt sliter med at både blinken og hullkornet er uklart å se på..). Anvisningen var derimot litt skuffende - super samling, men for lav, og mistet to poeng på det. På stående var jeg også nøye på 0-L-A (0-punkt, likevekt, avtrekk).. roet meg heeelt ned - kjente jeg hadde en puls i kroppen, men lot den ikke påvirke meg. Et nøkkelpunkt som har blitt veldig viktig for meg er selvsikkerhet - å være overbevist om at dette kan jeg, og dette er gøy! Gjorde det som jeg hadde planlagt, dessverre var jeg fortsatt litt lav, men 49 på stående er bra lell!

Videre var det klart for neste kneserie, og igjen med fokus på 0-L-A.. Men igjen ville ikke serien sitte i midten - samlingen var veldig fin, men den satt til venstre og gav to sure 9´ere.. isj! 146 på 15-skudden.

Så var det 10-skudden... og stående. Igjen jobbet jeg meg fram til den gode følelsen på stående, med grunnleggende fokus på 0-L-A.. Kjenne at føttene møter gulvet, venstre albue møter hofta, venstre og høyre arm er avspent og høyre hånd er helt "slapp".. Kjente enda litt mer puls enn fra forrige ståendeserie, men igjen lot jeg det ikke forstyrre meg. Synes gjennomføringen var bra, og det så stødig ut gjennom siktet.. Vanligvis kan dette gjøre meg nervøs på siste kneserien, men forsatte med planen om å tenke ett og ett skudd, og å ikke la poengsum eller andre forstyrrende tanker ta overhånd. Også denne serien så og føltes bra ut.

Anvisnigen var positiv på stående med 49 poeng, men kne lå enda en gang til venstre og gav meg to 9.9!! Samlingen var fin, så det var skikkelig surt!! Derfor ble det for tredje gangen/dagen på rad 243 poeng - er i hvert fall jevn hehe..


Skytelappen min - flotte samlinger, men de ville ikke sitte helt i midten idag..

Vurdering av kveldens skyting:
Synes jeg blir bedre og bedre på å ikke la de ytre/indre uviktige faktorene påvirke meg. Jeg begynner å få mer ro, selvtillitt og kontroll, noe som har gitt meg fine og trygge samlinger! Derfor føler jeg og vet jeg at jeg har kapasitet til å skyte enda bedre i fremtiden. Men det er viktig at jeg ikke bikker over i å bli for opptatt av poengsummer! Jeg skal fortsette å ha fokus på 0-L-A, og ikke minst ha det morro på og utefor banen. Uansett er jeg kjempefornøyd med utviklingen jeg har hatt den siste tiden, og det gir meg enda mer giv til å fortsette veien mot blinken ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar