15. februar 2010 - Holstadcupen runde 3

Siden det var morsdag, valentines og fastelavensdag i går, fant jeg ut at jeg likegodt kunne være igjen og bli med å skyte runde 3 av Holstadcupen på hjemmebane. Kan vel ikke si at jeg hadde de beste forutsetningene for å hjelpe laget - da jeg måtte skyte 248 for å få full pott med respitt.. Men dette er jo først og fremst konkurransetrening.

Vanligvis ville jeg dratt bort til 15m god tid i forveien for å "lade opp" og få fokus, men det kunne jeg ikke for jeg har deadline på en designoppgave.. Merka at jeg allerede var stressa midt på dagen, for jeg hadde så mye som skulle gjøres og følte ikke at jeg hadde tid til så mye annet..

Merket med en gang at jeg slet veldig med å være "tilstede" i skytinga - og spesielt på stående!! Hver gang jeg skulle gå gjennom arbeidsoppgavene 0-punkt, likevekt og avtrekk, var det kun servisedesign som jeg greide å tenke på!! Tankene var helt på tur! På kne kunne jeg "slippe unna" med sånne tanker fordi det virkelig gjelder å "sitte godt" og ha 0-punktet på plass, være helt avslappa og ta gode avtrekk - så det gikk litt på autopilot. Men på stående må jeg være disiplinert, tålmodig og PÅ når jeg skal skyte - og idag var det heeeelt omvendt! Det var ingen som styrte skuta i topplokket for å si det sånn.. Det som også kom frem på første stående er at jeg antakelig ikke trenger å skru 3-4 finknepp til venstre på stående lenger - for hele samlingen satt til venstre. Skrudde derfor ikke på siste stående, og det stemte godt.. bortsett fra avleveringen av det siste skuddet.. Jeg må jo bare le for det eneste jeg tenkte oppi hodet mitt var at "nei, det blir ikke noe roligere enn detta her, bare få skuddet ut..." så totalt motsatt av det man skal tenke/gjøre!! Derfor ble jeg straffet med en veldig unødvendig flue av en 8´er. Men som sagt, sånn går det når jeg ikke er i "nuet" når jeg skyter. Uansett var ikke sluttsummen på 242 helt katastrofe, men jeg har definitivt mere på lager!



Relativt fine samlinger til å være så ufokusert - det lover jo tross alt veldig bra. Bare så synd at 15m-sesongen snart er over! Kunne ønske det var 15m stevner/trening hele året - men det kalles vel da 50m og 10m, hehe..

Degernes slo Skjeberg skytterlag i runde 3 av Holstadcupen, og vi er derfor klare for semifinalen om et par uker ;o)

Det skal bli godt å få litt trening igjen etter 3 uker med konkurranser og andre skyterelaterte ting. Jeg kjenner jeg trenger å finpusse mer på teknikken og generelt balansen i både kne og stående, og da er Scatt´en fin å ha.

Må jo heller ikke glemme å jobbe frem mot 45 skudd stående på 15m NM i april - ja, jeg er påmeldt og det skal bli riktig så spennende og gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar