17. mars 2010 - Kretsmesterskap 15m

Hoi - snakk om å væra på bøljan blå! Kan med hånden på hjerte si at jeg ikke hadde no særlig kontroll på stående idag, og da hjelper det heller ikke å ha "dårlig" tid.

Det er en stund siden 15m sesongen var over for min del, men da jeg fant ut at det skulle være Kretsmesterskap idag og klubbmesterskap imorra, så tenkte jeg at jeg skulle slenge meg med. Joa, jeg kjente jo en snikende følelse om at dette ble som å begynne på nytt igjen, for jeg har igrunn rettet nesa mi mot 15m NM og 45 skudd stående.. Derfor trodde jeg at kne skulle være det største problemet ikveld, men den gang ei!

Istedetfor 2-3 prøveskudd på stående først, ble det kun prøveskudd på kne fordi det var så lenge siden jeg hadde skutt det. Men det gikk egentlig ganske bra på kne, men 50 på første serien. Stående derimot - der var det full storm. Jeg greide ikke å finne roen - jeg stod godt, kjente at jeg var i balanse - men greide ikke for fem flate øre å slappe av! Når første skuddet i ståendeserien var avfyrt så jeg at halve skytetiden hadde gått!! Iiiiik - da slappa jeg i hvert fall ikke noe mer av, og det ble en kamp mot klokka for å få ut de siste 4 skudda på en noenlunde ok måte.. hehe - sier seg selv at det ikke blir en god samling/poengsum, så da mista jeg 5 poeng på den serien! Neste serien på kne var også grei stillingsmessig og tok gode avtrekk, så det ble 49 poeng. Så var det klart for stående igjen, og denne gangen skulle jeg være mer "effektiv" og på i avleveringen av skudda. Det klarte jeg greit på de 4 første skudda - så på klokka og hadde gooood tid på siste skuddet.. Derfor tenke jeg at jeg virkelig skulle gjøre meg flid med dette skuddet... hahahahaha! Er igrunn ikke noe annet å gjøre enn å le av det.. Pjoing rett ut til høyre - det var det! Fikk også anvist skudda før siste serie - noe som ikke skal gjøres - men det ble gjort fordi det plutselig ble noe galt med skiva til en annen skytter. Det tok også tid før vi fikk kommet igang med den avsluttende serien på kne.. og idet ild var sagt startet også en ganske høylytt samtale bak ang skiven som hadde feilet.. Sier seg selv at siste kne gikk til peking! Anvisningen viste til slutt 46 på stående med en "nydelig" 7´er på siste ståendeskuddet, og 47 på kne..

Kjente at var skuffa etter kveldens skyting, men allikevel ikke så overrasket. Som sagt, forkuset har ikke vært på DFS-program i det siste, og det syntes. Men en 8´er og en 7´er på stående er ikke helt vanlig for min del, så det skal ikke mye til for at jeg er på riktig vei igjen. Jeg tar derfor turen bort til Bøndernes Hus litt før klubbmesterskapet begynner for å ta noen treningsskudd på stående for å få inn 3minuttersfeelingen, så jeg ikke blir så stressa. Ikke det at jeg tror på at det vil ordne seg med en gang da, men det gir meg i hvert fall litt mer trygghet og selvtillit!


Den flotte skytelappen.. akk og ve - hehe! Når jeg ser på den nå, så kunne jeg jo igrunn tatt et halvt knepp til høyre etter den 3dje serien - but but, it isnt only only!

Resultatet for kvelden ble ei sølvmedalje på meg i klasse 5 - men kun fordi jeg ikke hadde noen konkurrenter - verken Espen, Espen E, Vanja eller Bjørn Vidar var og skjøt ikveld! Kretsmesteren ble en 4. klasse skytter fra Halden med 241 poeng. Blant ungdommene ble Eileen kretsmester i ER med 247, og i klasse junior vant Audun med 244 - bra jobba!

PS: Jeg har slitt en del med at jeg har veldig dårlig grep med høyrehånden - jeg sklir liksom bare av. Det er jo sånn at man liksom skal slappe av i høyrehånden, men det går jo ikke når jeg ikke har et godt grep. Derfor gikk jeg til innkjøp av "håndballklister", og fikk prøvd ut det ikveld. Var litt sparsom på mengden, så jeg kan nok spraye litt mer heavy på, men synes det hjalp en del! Må jo finne en løsning, og føler jeg er på sporet nå. Jeg har forresten også forhørt meg, og ja, det er lov å bruke det.. ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar