30. mars 2010 - Hjemmetrening med Scatt´en

Jaja, å skan´ sei? Dette har vært en tullete dag - en bomtur, henting av utstyr og generelt mye ufrivillig surr! Så etter mye om og men, ble det til slutt litt trening med Scatt´en.

Kjente at kroppen og hodet egentlig ikke var opp for klikketrening idag, men hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg fått dårlig samvittighet for det også.. Nå som det er siste dag før vi drar på påskeferie, må jeg gjøre meg ferdig med en del arbeid - jeg begynner jo i fast jobb rett etter ferien!

Hadde fra første klikk problemer med å slappe av, og være på som på treningen forrige tirsdag. Men utrolig nok, etter ca 15 prøveskudd begynte jeg å få godfølelsen! Avsluttet derfor prøveskudda, og satt på "match" - og det var da det begynte. Anspentheten var tilbake, og jeg begynte etterhvert å kjenne at jeg ikke stod godt med høyrebeinet. Tenkte derfor at jeg hadde strammet skoen for hardt og løsnet for å se om det hjalp. Merket etterhvert at det gjorde det ikke, og ikke skjønte jeg hvorfor heller! Hver gang dette har skjedd har det bare blitt verre jo mer jeg skjøt, og denne gangen var heller ikke noe unntak.. Slet/sliter også en del med nullpunktet i stående - uansett hvordan jeg plasserte beina, vrei meg eller satte albuen så lå jeg til høyre for blinken i siktet!!! Kjemperart - flytta meg til og med masse!

Prøvde videre å skyve fokuset bort fra høyrebeinet og heller være avslappet og på, men beinet ble ikke noe bedre for hvert klikk jeg tok..snarere tvert i mot. Det som skjer når det problemet virkelig setter inn er at jeg da får rykninger i våpenet fra beinet, og da skal det ingenting til for at 7´erne og 8´erne kommer.. så etter 60-70 klikk var det på tide å gi seg. Da var jeg et digert spørsmålstegn ang høyrebeinet - det MÅ jo fikses - for nå gir det meg problemer i prosessen med å bygge opp selvtilliten min på stående!


Legger ved screenshot av det som var "best" for å ikke ta håpet helt fra meg selv.. viktig å bygge opp selvtilliten!

Etter skytingen tenkte jeg litt mer rundt beinproblemet.. Hva skjer når jeg står der - hvordan føles det når jeg slapper av/er spent - hvordan oppfører beinet seg i de situasjonene? Så etter en del tenking/prøving kom jeg frem til at jeg faktisk i utgangspunktet strammet høyreskoen litt lite og ventreskoen mer - når jeg egentlig hadde kommet frem til at det skal være omvendt! For når jeg slapper ordentlig av i høyrebeinet, vil kneet gjerne "knekke sammen" - men hvis jeg strammer bra i vinkel bakover, så gjør det at foten blir "limt/tvunget" til lesten og kneet vil da ikke "knekke"! Og så er det bare å ikke stramme så mye på venstre, for der ligger hovedvekten fra kroppen..

Nå håper jeg bare at mitt lille "funn" virkelig fungerer, for nå nærmer NM seg med stormskritt. Ikke at jeg sikter mot medalje akkurat, men vil at ståendestillingen min føles uanspent, og at jeg gjennomfører arbeidsoppgavene mine på en god måte - da skal jeg være fornøyd.

Nå er i hvert fall Oppdal og påskeferie neste stopp for meg! God påske alle sammen!! ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar