23. februar 2012 - Hjemmetrening med Scatten

I kveld ble det trening hjemme med Scatten istedetfor Oslo Østre. Målet for kvelden var å gjennomføre årets første 45-skudd stående da NM 15-meter kommer fortere enn jeg aner. Sist gang jeg gjorde det var vel omtrent i april i fjor - under fjorårets NM, så jeg hadde mine bange anelser om at det kunne bli tøft.

Tøft var fornavnet. Jeg trenger mye mer trening for å kunne stå i nærmere 1 time og 15 minutter på samme sted med fullt fokus. Jeg trengte to pauser hvor jeg gikk ut av stillingen og satt meg ned for å slappe godt av. Hovedutfordringen er å ikke "sovne" for fort i beina der jeg står. Men jeg husker at utgangspunket er noenlunde det samme som forrige gang jeg begynte med denne type trening - like slitsomt da og. Jeg må også huske på å ikke knyte skoa for hardt over selve foten - det hjelper litt.

Skudda satt ikke så værst i kveld, men målet er å ha 45 skudd jeg er fornøyd med. Denne gangen lot jeg ca sju skudd gå for lett. Men det jo bare første 45-skuddstreningen, mer tid gjenstår jo. Og så skal jeg også være flinkere til å fokusere mer på pusten for å bedre kontrollere pulsen.

Jeg er mangler fortsatt den flyten og selvsikkerheten på stående - spesielt avtrekket kan bli mye bedre - blir stående å stirre altfor mye. Det er kun en ting som gjelder for å få tilbake godfølelsen igjen og det er trening. Holdeområdet vil jeg også krympe, men det er jo det som er fordelen med å ha en skytesimulator - den avslører det meste ;o) Jeg kommer nok ikke til å skyte mer enn en gang i uka fremover, men fokuset blir å kjøre mer mengde på stående - og ikke glemme kne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar