13. februar 2012 - Trening hos Oslo Østre

Så var det trening igjen. Blomstret ikke akkurat over med energi og entusiasme i dag.. Meeen i og med at jeg høyst sannsynlig tar turen til Spydeberg i morra, og jeg i hvertfall skal delta på onsdagsserien på onsdag, så klarte jeg å samle sammen nok krefter til å ta turen.

Jeg var nok ikke akkurat overivrig i kveld, samtidig som det var Akershusserieskyting. Igjen kjente jeg at jeg var skikkelig misunnelige på de som stod der og skjøt.. jeg vil og!

Skytemessig var det mye variert, men det var mange gode samlinger. Litt irriterende at ikke flere av de var mer sentrert. Spesielt på stående lå samlingen nede til høyre, så her må jeg rett og slett legge ned mer jobb i å finne nullstillingen. Ellers pustet jeg mer foran hvert skudd, noe jeg egentlig har litt lett for å glemme. Nå merket jeg at det gav meg mer ro og balanse i stillingene, og spesielt på stående. Så det var gøy å merke en forskjell der. Men det må definitivt mer mengdetrening til.

På kne var det "same procedure as always"; finne balansen/likevekten i stillingen, slappe av, nullstillingen og ta gode avtrekk. Her har jeg også en del å lære i forhold til det å være nøye. Slurver jeg bittelitt, så får jeg svi med enten feil nullpunkt eller et skudd som glipper. Er jeg nøyaktig og ikke gir meg før det føles 100% får jeg 100% betalt tilbake. Litt frustrerende at man må være såååå nøye, men igjen - dette er en millimetersport! Dessuten tror jeg at jeg vil finne stillingen raskere og lettere jo mer jeg trener.


Et eksempel på samlingen som jeg får på kne når jeg gjør alt riktig på kne. Denne serien skjøt jeg med lukket anvisning. Det tar jeg med meg som inspirasjon videre.

Kveldens trening syne jeg i hvert fall gikk bedre enn forrige uke hvor jeg sleit med høy puls og dårlig pust. Selv om ikke motivasjonen var helt på plass, så kjente jeg i hvert fall at jeg var mye mer rolig - nesten litt zen-aktig. Hvis jeg klarer å kombinere dette med det å i tillegg være passe PÅ, så tror jeg at jeg er på vei mot noe bra :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar