2. februar 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld hadde jeg fra før av meldt meg på 15-meterstevnet i Frogn og Drøbak, men valgte avmelde meg for å heller fortsette å jobbe med knestillingen. Litt synd, for jeg har fortsatt tilgode å prøve den nye, fine innendørsbanen med integrert rammebelysning. Men men, noe skal man vel glede seg til :)

Jeg tok turen opp til Oslo Østre, men da jeg kom var det mange flere der enn det pleier. Jeg trodde først at de skulle arrangere klubbmesterskap eller noe lignende, men nei - de skulle ha gjennomkjøring av et "liksomstevne". Og hvis jeg var rask, så kunne jeg henge meg på - og det ville jeg jo.

Jeg vet at jeg ikke er klart for et ordentlig stevne ennå - rett og slett fordi jeg bruker for lang tid på å finne en god stilling basert på likevekt og avspenning. Og det er et godt stykke igjen før jeg er der. Men jeg synes det var veldig lærerikt og nødvedig å få en gjennomkjøring med tidspress og kommando.

Sluttsummen ble ikke en høydare akkurat, men det som var fint å se var at jeg hadde gjennomgående bra samlinger. På stående var det veldig motiverende å få litt ekstra "press" slik at jeg skjerper meg og jobber litt mer enn på trening. Den første ståendeserien var litt høy, noe som gav to stang ut, men samlingen var bra! På den andre ståendeserien så jeg at jeg dro ut det første skuddet, ellers var det greit - 49 poeng. Kneseriene led litt under det at jeg ikke rakk å helt få på plass nullstillingen, men jeg var flink til å finne likevekt og slappe godt av. Men det er uvant, og det krever mye fokus. Seriene var det ikke så gæli samling på, men de lå litt høyt og etterhvert litt til høyre. Det ble fem tap, men som sagt var det en utrolig fin gjennomgang.

Etter "liksomstevnet" kom det heldigvis noen andre som og skulle trene, og jeg kunne holde på lenger. Kjørte sånn ca. to femskuddserier på kne og to femskuddserier på stående annenhver gang. Og det var så godt å jobbe! Jeg skjønner mer og mer av hva som er nødvendig for meg å ha fokus på for å kunne finne en god knestilling. Og pulsen i børsa - jo den kommer når jeg ikke har likevekt og ikke klarer å slappe av i stillingen - og forsvinner nesten helt når jeg har likevekt og en avspent kropp. Det er mer tydelig enn noen gang.

Jeg tror at nøkkelen for min del ligger mye i høyrebeinet. Endelig klarer jeg å flytte det mer mot venstre, noe som igjen gjør at jeg klarer å sitte rett over høyrefoten med kroppen. Dvs at jeg nå blir sentrert gjennom kroppen og rett ned i høyrehælen. Når jeg får det til føles det rett og slett riktig - sånn skal det være, liksom! Men det gjør også at jeg merker at jeg sitter fryktelig ustødig på pølla.. Det har jeg egentlig alltid gjort, og derfor var det virkelig på tide med en aldri så liten investering i dag. Jeg bestilte meg en ny, litt kortere pølle med større omkrets og plastikkulefyll - fra Dagfinrud. Dette håper jeg vil gi meg den sidestøtten på ankelen som jeg aldri har hatt. Jeg har heller aldri helt tenkt på hva egentlig en pølle skal gjøre for foten min - annet enn å "få den opp fra gulvet". Men i dag var det tydeligere enn noen gang, at dette er noe jeg bare må oppgradere for å kunne slappe av mer i beinet. Det som dog er litt kjipt, er at jeg fortsatt sliter med smerter i ankelen etter overtråkket høsten 2010. Mot slutten av treningen var det definitivt ikke så veldig godt å sitte på pølla med kroppsvekten rett gjennom hælen. Forhåpentligvis vil det nye pølla gjøre belastningen litt mindre fordi det støtter opp bedre på sidene.

Siden jeg var så godt i gang med netthandelen bestilte jeg også en ny skytterhanske - samme type som jeg har nå - en "Target" mod. 220, 1/2 finger. Tror egentlig jeg kjøpte meg en ny under LS i fjor, men sånn har jeg alltid hatt det - tror jeg kan begynne med årsabonnement på skytterhansker for jeg sliter de ut så fort (uten at jeg helt vet hvorfor). Jeg har prøvd en hel bråta forskjellige hansker, men akkurat den fra Target har bra passform, er ganske mykt og godt polstret, samt passe stiv. Så får det heller gå om jeg må bytte den ofte. I tillegg kjøpte jeg med en "Top-Grip" skulderlapp slik at jeg kan få fyllt igjen den biten i skuldra som mangler ift DFS-skyting. Kan ikke vente lenge med å få fiksa det, og jeg har heller ikke tid til å sende fra meg jakka. Derfor tenkte jeg at jeg likesågodt kunne få en skomaker til å sy den på - er jo bare å klippe den lille biten til og vise hvor den skal sitte :o) OG, jeg har trippelsjekka med skytterboka - jeg gjør ingenting ulovlig ved å fylle ut hullet i skuldra.

Mot slutten av økten var jeg definitivt litt sliten, men fant ut at det hjalp å komme litt høyere opp fra bakken - dvs litt mer fyll i min nåværende pølle. Da fikk jeg enda bedre vektfordelig og hang bedre i remma. Men forsvant også den lille gropa i pølla mi, og jeg hadde igjen null støtte. Så nå gleder jeg meg bare masse til pakken med det nye utstyret kommer i poster - krysser fingre og bein for at det skjer allerede på lørdag..

Å det er så digg at bitene endelig begynner å falle på plass - det er håp på kne for meg og!
jeg var veldig fornøyd med det jeg hadde lært i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar