7. februar 2012 - Trening på Oslo Østre

Pølla rakk frem i tide - dvs i dag - takket være super service fra Dagfinrud! Og jeg må si jeg er skikkelig fornøyd med den. Det er som dag og natt i grunn - bare se på den fine gropa som blir i pølla!! Merket med en gang stor forskjell når jeg satt på kne. Nå har jeg kjempebra støtte på hver side av ankelen, og "vinglingen" er borte i leddet. Ganske så fascinerende hvor mye en riktig pølle har å si..


Seeee på den fine gropa! :oD Løv it!

På kveldens trening forsatte jeg der jeg salpp forrige uke, men fokus på likevekt/balanse i stillingen og total avspenning. Det var litt vanskelig å finne stillingen på førsten, men siden jeg visste hva jeg lette etter så kom jeg relativt raskt frem til riktig plassering. Men klart, det krever en del for å virkelig slippe opp og finne nullstillingen. Det blir en del prøving og feiling og ingenting er rutine. Noen ganger sitter jeg bra etter noen få justeringer, andre ganger tar det lang tid. Men jeg er fortsatt overbesvist på at hvis jeg virkelig sitter riktig og slapper av så vil det ikke være noe særlig "puls i børsa".


Her satt jeg rett og slett skikkelig harmonisk - det føltes som om jeg bare kunne skyte tier på tier på tier.. skikkelig digg!!

I morgen er det stevne i Råde som jeg tenke å ta turen til. Jeg tror nok jeg er litt spent fordi kveldens trening var preget av mye pusting inn og ut. Nesten sånn at jeg ikke fikk nok luft til tider, noe som kan tyde på at jeg var litt stressa. Stående har ikke vært like bra som det pleier på trening den siste tiden. Dette fordi jeg ikke har jobbet så fokusert med det. Det går mest på balansen og avtrekket - litt ustødig og blir derfor ikke like "hard" på avtrekkeren. Men dette bekymrer jeg meg ikke for - det ordner seg rett og slett med litt mengdetrening, og det blir det fokus på når NM 15m nærmer seg :)

Mot slutten valgte jeg å skyte med lukket skive både på kne og stående for å ha fokuset kun på gjennomføringen av de fem skudda og ikke på hva som stod på skjermen. Samlingene var egentlig veldig bra - spesielt på stående var det tydelig forbedring. Hadde i tillegg samlingene sitti i midten av skiva så kunne jeg vært riktig så fornøyd, men det betyr nok at jeg må være ekstra nøye med nullstillingen. Ellers synes jeg flyten i det å finne stillingen både på stående og på kne gikk veldig bra på slutten. Ble nesten overrasket over hvor raskt jeg var på plass og klar til å skyte. Så det tar jeg med meg som en bonus.

Det er ikke fryktelig mange innendørsstevner igjen og derfor synes jeg det er greit å prøve seg litt imorra. Jeg håper jeg klarer å gjennomføre arbeidsoppgavene mine på hvert eneste skudd og ikke gi meg! Dvs finne likevekt/balanse, spenne av, finne nullstillingen, være på og hard på avtrekkeren. Jeg skal i hvert fall prøve mitt beste, så får vi se hvordan det går :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar